Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
L2 academic writing before and after the advent of assistive writing tools
Melicharová, Anna ; Vašků, Kateřina (vedoucí práce) ; Raušová, Veronika (oponent)
Studie se zaměřuje na formulaický jazyk, konkrétně užití čtyřslovných lexikálních svazků (lexical bundles) v odborných lékařských článcích nerodilých mluvčích, které byly získány ze tří univerzitních časopisů, které jsou psány nerodilými mluvčími: Acta Medica (AM) lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové, Biomedical Papers (BMP) lékařské fakulty Univerzity Palackého Olomouc v Olomouci a Prague Medical Report (PMR) 1.lékařské fakulty Univerzity Karlovy. V minulosti se velké množství studií zaměřovalo na srovnání rozdílného užité lexikálních svazků mezi rodilými a nerodilými mluvčími a další taková studie by nepřinesla žádné nové informace V posledních letech se výrazně rozšířily možnosti autorů využít pro psaní akademických textů různé asistenční nástroje, které využívají predikční modely k tomu, aby nabídly uživateli vhodné formulace, případně přímo texty samy komponují. Lze očekávat, že užití čtyřslovných lexikálních svazků v odborných lékařských článcích nerodilých mluvčích tyto nástroje ovlivní a z toho důvodu bylo toto téma zvoleno jako předmět výzkumu. Cílem práce je zjistit, jestli se frazeologie textů před nástupem asistenčních nástrojů liší od frazeologie textů nejnovějších. V teoretické části bude popsán formulaický jazyk zaměřený na frazeologii v odborných lékařských článcích,...
Význam zážitkového vzdělávání ve vysokoškolské přípravě sester
Melicharová, Anna ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
Význam zážitkového vzdělávání ve vysokoškolské přípravě sester je téma, které si zaslouží své zpracování, ale bohužel v eské republice je oproti zahranií v podstatě neprobádané. Z tohoto vyplývá, že v rámci diskuse byly výsledky výzkumného šetření v rámci této bakalářské práce porovnávány pouze se zahraniními studiemi. Hlavním cílem bakalářské práce je doložit poznatky o vlivu zážitkového vzdělávání na kvalitu výuky předmětů, kde je tato výuková metoda použita v rámci studia oboru ošetřovatelství. Dále doložit poznatky o pozitivech a negativech metody zážitkového vzdělávání z pohledu studentů ošetřovatelství a zmapovat subjektivní vnímání a přínos zážitkového uení ze strany studentů ošetřovatelství. Bakalářská práce má dvě ásti. ást teoretická je zaměřena na definování systému zážitkového vzdělávání a jeho jednotlivých složek. Zároveň jsou zde definovány výukové metody, typické pro vysokoškolské vzdělávání. ást praktická je zaměřena na kvantitativní výzkum formou anketního šetření vlastní konstrukce, zaměřujícího se na výuku komunikace v rámci vysokoškolského studia oboru ošetřovatelství. Respondenty byli v tomto případě studenti oborů Všeobecné ošetřovatelství a Pediatrické ošetřovatelství na vybraných vysokých školách. Vyhodnocením anketního šetření byl prokázán přínos výuky prostřednictvím...
Soudnictví v Ujgurské autonomní oblasti Xinjiang v období Xi Jinpinga od roku 2012
Melicharová, Anna ; Klimeš, Ondřej (vedoucí práce) ; Hudeček, Jiří (oponent)
Bakalářská práce zkoumá soudnictví v Ujgurské autonomní oblasti Xinjiang v Čínské lidové republice v období vlády generálního tajemníka Komunistické strany Číny Xi Jinpinga od roku 2012. Podle dostupných informací bylo ve zkoumaném období v Xinjiangu odsouzeno k dlouhodobému odnětí svobody značné množství Ujgurů a dalších muslimů, často v rozporu s legislativou ČLR. Cílem práce je popsat tento fenomén masového věznění na základě dostupných soudních dokumentů, které budou prozkoumány a srovnány s platnou legislativou i s celkovým kontextem národností politiky v Xinjiangu v Xi Jinpingově období. Pozornost bude věnována také čínskému právnímu systému, jeho fungování, problému legality, zákonům platícím v XUAR a v autonomních oblastech obecně. Práce se celkově pokusí zpochybnit legitimitu právního systému v Xinjiangu. Klíčová slova: Čínská lidová republika, Xinjiang, Xi Jinping, Ujguři, soudnictví
Viditelné a neviditelné v díle Josého Ángela Valenteho
Melicharová, Anna ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
Práce se věnuje tématu viditelného a neviditelného v básnickém i esejistickém díle španělského spisovatele druhé poloviny 20. století Josého Ángela Valenteho. Zasazuje autora do historického a literárního kontextu a představuje vývoj jeho díla. Dále se zaměřuje na tři ze zdrojů Valenteho inspirace a nastiňuje pojetí řeči a uměleckého díla u Heideggera, přístup k prostoru sochaře Eduarda Chillidy a práci s hmotou malíře Antoniho Tàpiese. Viditelné a neviditelné je u Valenteho nepřímo sledováno v podobě více či méně konkrétního zobrazování a vztahu ke skutečnosti, ve vizuálních charakteristikách, jako je světlo a stín, barvy a tvary, v problematice pohledu. Neviditelnost, viditelnost a transparence se přímo projevují ve Valenteho pojetí hmoty a formy a zjevování slova a také figurují jako motivy jeho textů.

Viz též: podobná jména autorů
3 MELICHAROVÁ, Alena
3 Melicharová, Alena
2 Melicharová, Andrea
2 Melichárová, Alexandra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.