| |
|
Acid Drop Age
Homola, Ondřej ; Meduna, Marek (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Procházím okny prohlížeče jako za starých dobrých časů návštěvník Wunderkabinettu. Zkrátka, materiálu k práci v současném umění přehršle. Kde však začít? Povolat pomyslného Hastingse v umění není lehká věc, tož teď babo raď! Co označit za ústřední motiv? Leckdy bývá současné umění těžko srozumitelné. Může to být tím, že současné umění (stejně jako dříve) vyžaduje, nebo si nárokuje od recipienta aktivní znalost nejen uměleckého kontextu, ale celkově i trendů, chování a jevů napříč všemi žánry činností současného člověka? V době schváleného lenošství je tedy nad slunce jasné, že současné umění může působit nelogicky nebo zmateně. Jak již bylo řečeno, v současné době se umění obecně i spolu s umělci ocitlo v pomyslné spáře, recept na jeho přiblížení tedy může spočívat v naší schopnosti připustit si, že umělec dneška je přímo inspirován vším co se kolem něj děje, tedy ne jinak než jak život prožívají „neumělci“. Naším úkolem je tedy jít s kůží na trh a tam rozbalit to, co si doma nebo v ateliéru urputně pěstujeme a tvoříme.
|
|
Acid Drop Age
Homola, Ondřej ; Meduna, Marek (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Procházím okny prohlížeče jako za starých dobrých časů návštěvník Wunderkabinettu. Zkrátka, materiálu k práci v současném umění přehršle. Kde však začít? Povolat pomyslného Hastingse v umění není lehká věc, tož teď babo raď! Co označit za ústřední motiv? Leckdy bývá současné umění těžko srozumitelné. Může to být tím, že současné umění (stejně jako dříve) vyžaduje, nebo si nárokuje od recipienta aktivní znalost nejen uměleckého kontextu, ale celkově i trendů, chování a jevů napříč všemi žánry činností současného člověka? V době schváleného lenošství je tedy nad slunce jasné, že současné umění může působit nelogicky nebo zmateně. Jak již bylo řečeno, v současné době se umění obecně i spolu s umělci ocitlo v pomyslné spáře, recept na jeho přiblížení tedy může spočívat v naší schopnosti připustit si, že umělec dneška je přímo inspirován vším co se kolem něj děje, tedy ne jinak než jak život prožívají „neumělci“. Naším úkolem je tedy jít s kůží na trh a tam rozbalit to, co si doma nebo v ateliéru urputně pěstujeme a tvoříme.
|
| |