Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přímá volba prezidenta: možnost a potenciální důsledky zavedení v České republice
Matiášková, Lenka ; Kysela, Jan (vedoucí práce) ; Ondřejková, Jana (oponent)
Přímá volba prezidenta je politickým, politologickým a také ústavně-právním tématem, které nás provází se značnou pravidelností již spoustu let. Objevuje se vždy v souvislosti s prezidentskými volbami, ale také jako součást volební kampaně voleb parlamentních. Únor 2012 tuto pravidelnost přerušil a přímá volba prezidenta byla schválena. Jaké bude mít tento krok dopady na fungování českého politického systému, se ukáže až v roce 2013, kdy se úřadu ujme první v přímých volbách zvolený český prezident. Většina ústavních právníků a politologů se ale shoduje, že zavedení přímé volby není v České republice řešením stávajících problémů, a vyjadřují proto obavy, jakým způsobem se změna projeví na fungování systému jako celku. Klíčová slova: přímá volba prezidenta, pravomoci, legitimita, politický systém, prezidentská kampaň
Organizace a průběh prvních prezidentských voleb v ČR
Matiášková, Lenka ; Reschová, Jana (vedoucí práce) ; Kuta, Martin (oponent)
Přímá volba prezidenta je politickým, politologickým a také ústavně-právním tématem, které nás provází se značnou pravidelností již spoustu let. Objevuje se vždy v souvislosti s prezidentskými volbami, ale také jako součást volební kampaně voleb parlamentních. Únor 2012 tuto pravidelnost přerušil a přímá volba prezidenta byla schválena. První přímá volba prezidenta se poté uskutečnila v lednu roku 2013. Tomuto termínu předcházela dlouhá volební kampaň kandidátů, přesvědčování voličů i několik soudních sporů. Volby nakonec vyhrál jeden z nejpravděpodobnějších vítězů -- Miloš Zeman.
Marketingové aktivity tanečního centra
Žoudlík, Václav ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Matiášková, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce byla analýza marketingových aktivit tanečního centra DanceArt PELHŘIMOV a následná interpretace výsledků s návrhy a doporučeními na jejich zlepšení. Po nastínění teoretických pojmů marketingu, týkajících se tohoto tématu, jsem přehledně představil taneční centrum, jeho vývoj, kurzy a další aktivity. Poté jsem podrobně prezentoval všechny marketingové aktivity, které jsou v tanečním centru více nebo méně používány. Následně jsem přešel k celkové analýze těchto aktivit a pro větší objektivitu a názor zákazníků tanečního centra jsem provedl dotazníkové šetření. Nakonec jsem zpracoval všechna získaná data a interpretoval výsledky. Došel jsem k mnoha závěrům a zjištěním, které doporučuji tanečnímu centru aplikovat pro zlepšení marketingových aktivit a budoucího vývoje.
K.H.Borovský - Politik a novinář
Matiášková, Lenka ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Martínek, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem české politické scény v polovině devatenáctého století se zvláštním zaměřením na osobu Karla Havlíčka Borovského. Karel Havlíček Borovský je spoluzakladatelem prvního českého politického programu austroslavismu a zastánce liberálního politického směru. První kapitola pojednává o Havlíčkově působení v Pražských novinách, kde se postupně začal rodit český liberální politický program. Druhá část práce se věnuje revolučnímu období let 1848 a 1849, které přineslo Havlíčkovi nejen možnost založit vlastní Národní noviny, ale také první perzekuce, zabavování výtisků a první soudní líčení. Třetí kapitola se zabývá politickým vymezením Havlíčkova liberálního časopisu Slovan, vydávaného v Kutné Hoře, a konzervativního Vídeňského deníku. Poslední kapitola je věnována druhému tiskovému procesu a protiprávní deportaci do Brixenu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.