Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny v řízení vzdělávání v ČR na přelomu tisíciletí očima ředitelů tehdejších škol
Mastík, Rudolf ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce na téma "Změny v řízení vzdělávání v ČR na přelomu tisíciletí očima ředitelů tehdejších škol" zachycuje zrušení centrálního řízení vzdělávání v České republice v letech 1999 až 2004 a popisuje přechod na nový decentralizovaný systém řízení. Jedná se o kvalitativní analýzu, opřenou o rozhovory se zkušenými řediteli základních a středních škol. Tito manažeři ve zkoumané etapě osobně i profesně prožívali dopady legislativních změn do školství. Při výzkumu byly ke sběru dat využity narativní rozhovory, analýza probíhala metodou zakotvené teorie. Byly zkoumány příčinné podmínky, fenomén rušení odvětvového řízení, intervenující podmínky (rizika anomie, politizace školství, odbornost versus byrokracie v řízení vzdělávání, vzdělávání a podpora ředitelů škol) a jejich vliv na centrální kategorii. Tou se v průběhu výzkumu stala autonomie školy a byl zkoumán její rozsah včetně dynamiky změn v průběhu sledovaného období. Práce obsahuje popis zkoumaných proměnných a vyhodnocení vzájemných vazeb s důrazem na vazby k dominantní kategorii. Výsledkem je hypotéza (teorie) zakotvená v datech, která byla získána z rozhovorů s respondenty. Tato hypotéza má ambici predikovat děje při dalších cílených změnách v řízení vzdělávání. Práce končí završením přechodu na decentralizované řízení a zavedením...
Děti ohrožené sociálním vyloučením na základní škole a plán pomoci pro ně
Mastík, Rudolf ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dětí školního věku, které jsou ohrožené sociálním vyloučením. Současně se zaměřuje na způsoby jejich vyhledávání a plánování individuální pomoci. V práci jsou obecně charakterizovány hlavní pojmy, pojem ohrožení sociálním vyloučením je nově charakterizován pro tuto cílovou skupinu i s jeho dalšími sociálními, psychickými a pedagogickými důsledky. Praktická část obsahuje výběr metod a popis vyhledávání ohrožených dětí. Podstatu práce tvoří případové studie a vypracování individuálních plánů pomoci konkrétním dětem. Závěr práce poukazuje na potřebnost sociální práce v českém školství a systémové překážky. Klíčová slova: Sociální vyloučení, ohrožení sociálním vyloučením, základní škola, děti školního věku, vyhledávání ohrožených dětí, případová studie, individuální plán pomoci

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.