Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie řízení rozvoje podnikání v obchodní organizaci
Maršálek, Lukáš ; Pechová, Eva (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na posouzení stávajícího stavu a možnosti zlepšení a zajištění rozvoje činností podnikání týkajících se obchodu a služeb k zajištění spokojenosti zákazníků v anonymní společnosti. V práci bude vycházeno z teoretických poznatků z odborné literatury, které budou v další části aplikovány na konkrétní požadavky společnosti.
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Podpora formátu SVG pro .NET Framework
Ambrož, Jan ; Jákl, Vojtěch (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je realizace knihovny tříd, využívající prostředků Microsoft .NET Framework, která umožňuje libovolné grafické aplikaci vytváření, zpracování, načítání a ukládání vektorových grafických dat ve formátu SVG, resp. podmnožiny formátu SVG pro statickou vektorovou grafiku. Dále je obsahem i realizace nadstavby na tuto knihovnu tříd, která, rovněž v podobě knihovny tříd, umožňuje vytvoření grafických aplikací pro prezentaci grafických dat ve formátu SVG s využitím prostředků rozhraní GDI+ a také prostředků formátu XAML. Je připravováno komerční využití prostředků vytvořených v rámci této práce.
Zpracování terénu na moderních GPU
Margold, Roman ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
Prudký vývoj grafického hardwaru umožňuje nacházet stále nové techniky pro zobrazování terénu. Dříve používané postupy jsou postaveny na silné redukci geometrie prováděné na CPU. Novější postupy se snaží přenést zátěž na GPU a ponechat CPU volné pro jiné výpočty, což je obzvlášť důležité v počítačových hrách. Většina takových postupů je však limitována užitím statických dat nebo omezenou velikostí dat. Nový postup, jež v této práci navrhujeme, umožňuje modifikovat data za běhu a je snadno použitelný na zobrazování rozsáhlých krajin. Je celý implementován na GPU, kromě ořezávání pohledovým jehlanem. Ořezávání je stále prováděno na CPU, ale díky navrženému schématu vzorkování terénu je zcela triviální a vysoce efektivní. Použitá dvouúrovňová reprezentace dat nabízí poměrně snadné zacházení, a přitom nevylučuje takové operace jako je náhlá změna zorného úhlu nebo změna směru pohledu pozorovatele, se kterými mají jiné postupy problémy. Navíc má díky využití blokové komprese nízké paměťové nároky. Dále byl navržen a implementován univerzální načítací mechanismus pro asynchronní získávání dat z externího média. Systém byl optimalizován pro čtení z médií se sériovým přístupem a zároveň paralelní zpracování násobných požadavků na data. Byl využit pro průběžné načítání dat terénu, která se nevejdou do operační paměti.
Rendering Planetary Atmospheres in Real-Time
Elek, Oskár ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
V oblasti fotorealistického vykreslování fyzikálních jevů hraje renderování atmosférického rozptylu světla velice důležitou roli. Vykreslování oblohy a atmosféry obecně je nezbytné pro většinu her, různých simulátorů, virtuálních světů či dokonce i animovaných filmů. Je to sice velice těžká úloha, ale díky rozvoji specializovaného počítačového hardware je dnes již zvládnutelná. V mé bakalářské práci představuji přesnou a zároveň rychlou metodu pro zobrazování planetárních atmosfér. Toho je dosaženo předpočítáním složitých rovnic primárního rozptylu světla do série vyhledávacích tabulek. Správná barva atmosféry je z nich poté vyzdvižena ve fragment shaderu. Prezentovaná metoda je implementována v počítačovém programu, který je schopen vykreslovat realistickou atmosféru rychlostí několika set snímků za sekundu.
Zpracování medicínských dat na GPU
Hlaváček, Jakub ; Maršálek, Lukáš (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
Cílem této práce je navrhnout a experimentálně implementovat ucelený systém zaměřený na urychlení a zjednodušení vývoje systémů pro zpracování a zobrazování medicínských dat v prostředí C#. V dnešní době existují jak systémy orientované na postupy vycházející z vědeckého odvětví zpracování obrazu, jako jsou filtrace, registrace, segmentace a klasifikace, tak systémy zaměřené na zobrazování 3D dat. Neexistuje však konzistentní systém pro obě odvětví, který by navíc využíval možností současných grafických a vícejádrových procesorů a zároveň využíval výhod platformy .NET a jazyka C#. V této práci uvádíme přehled současného volně dostupného software, návrh programového rozhraní a implementaci hlavních častí tohoto rozhraní. Důležitým rozdílem oproti ostatním systémům je, že naše implementace je od začátku psána v prostředí platformy .NET Framework, který zaručuje dobrý komfort pro koncového programátora a přesto výkon celého systému je díky využití všech zdrojů srovnatelný s nativně kompilovaným prostředím.
Zobrazování terénních dat v reálném čase
Šrámek, Ondřej ; Maršálek, Lukáš (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
V současné době je zobrazování rozsáhlých terénních dat aktuálním problémem v mnoha aplikacích, například interaktivních hrách a virtuálních prostředích. Pro jejich interaktivní zobrazení bylo potřeba implementovat výpočetně náročné techniky úrovně detailu, neboť grafi cké systémy nebyly schopné vykreslit dostatečně velké množství geometrie pro kvalitní reprezentaci celého terénu. Výkon současných systémů s ohledem na rasterizaci narostl natolik, že je možné během jedné sekundy vykreslovat stovky milionů trojúhelníků. Díky tomu se začínají objevovat nové práce založené na pozorování, že tento výkon je dostatečný k vykreslování trojúhelníků o velikosti pixelu při zachování rozumného výstupního rozlišení. Cílem práce bylo vytvořit praktickou implementaci založenou na některém takovém přístupu. Jako výchozí technika byl vybrán algoritmus Geometry Clipmaps a byla realizována jeho modi kovaná implementace. Implementované řešení je schopné na běžném stolním počítači zobrazit terén o velikosti téměř 300 milionů vzorků v reálném čase rychlostí průměrně 56 snímků za vteřinu.
Segmentace cév mozku v CT angiografii
Tůma, Tomáš ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
Jednou z klíčových úloh při zpracování obrazových dat získaných při angiografickém vyšetření pomocí počítačové tomografie je segmentace cévních struktur. Cílem práce je usnadnit diagnostiku cév názorným zobrazením - vizualizací pomocí odečítání pre-kontrastního a post-kontrastního snímku. Hlavním problémem k řešení je nalezení použitelných algoritmů pro optimální fitting snímku. Kromě toho je vhodné seznámit se i s dalšími metodami používanými při segmentaci cév neurokrania a v případě potřeby implementovat některý z dalších algoritmů popsaný v literatuře. Data i přesnejší zadání dodá v rámci již ustanovené spolupráce MUDr. Martin Horák z radiodiagnostického pracovište Fakultní nemocnice Na Bulovce. Aplikace vytvořená v rámci práce nemusí být nutně určena pro běžné laické uživatele - naopak je žádoucí, aby zasvěcený uživatel měl možnost experimentovat a nastavovat širokou škálu parametrů ovlivňujících prováděné algoritmy. Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat.
Sledování tělních trubic
Petříček, Martin ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
Rentgen a pozdějipočítačová tomografi e umožnila lékařům nahlížet dovnitř pacienta bez použití invazivních metod a stává se dnes stále běžnější součástí lékařského vyšetření. Zpracování a zkoumání trojrozměrných obrazových dat stále skrývá některé nevyřešené úlohy a vyžaduje čas a odborné znalosti. Úkolem této práce je poskytnout algoritmus a program pro sledování tělních trubic ve trojrozměrných datech, což by mělo zkrátit čas potřebný pro některá lékařská vyšetření. Hledání trubic a jejich měření, například délky, objemu nebo průměru je žádoucí, stejně jako jejich zobrazování co nejpřehlednějším způsobem. V algoritmu jsou použité deformovatelné modely. Výsledný program je multiplatformní a funguje na Windows nebo libovolném systému Unixového typu.
Skeletální animace
Šebor, Petr ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
Skeletální animace a prostorová optimalizace animačních dat je v současné počítačové grafice stále živé téma a otevřený problém. Cílem této práce je nalezení jednoduchého, efektivního a snadno implementovatelného algoritmu, který poskytne řešení problému za pomoci aproximace zdrojových dat neuniformními neracionálními B-splines s výhledem na budoucí práci, jak dále tuto metodu zlepšovat a zefektivňovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Maršálek, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.