Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
To by tak hrálo, vždyť je nás málo. V + W 1932 - 1948
Main, Alexandra Valerie ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
To by tak hrálo, vždyť je nás málo V+W 1932 - 1948 Anotace Cílem bakalářské práce je mapovat uměleckou kariéru Jiřího Voskovce a Jana Wericha a potažmo Osvobozené divadlo, především jejich vliv na kulturní a politickou scénu v Československu. Mimo jiné se zaměřuje na proudy a vlivy, které ovlivňovaly jejich nahlížení na naší i evropskou politiku a kulturu. Autorka sleduje V+W od roku 1932 kdy vznikla jejich první protifašistická hra Caesar, přes II. světovou válku, kdy prostřednictvím svých skečů pomáhali svému publiku udržet naději a smysl pro humor (hlas Ameriky), práce končí převratem roku 1948. Bakalářská práce se specificky zaměřuje na roli V+W v povědomí národa, jejich činnost spojenou s obrannou lidskosti a morálních zásad, s jejich obětavou snahou bránit s humorem a citem lid před šiřiteli strachu a tendenční propagandou. Bakalářská práce si pokládá za cíl ukázat skrze umění V+W dějiny naší země a hlavně dokázat, že humor je jedna z nejúčinnějších zbraní proti strachu, beznaději a "blbé náladě".
"Heslo doby zní: rychle. Smysl doby je: proměna. Taková je metoda i cíl". Vliv SSSR a sovětského umělce na Československou meziválečnou avantgardu
Main, Alexandra Valerie ; Michela, Miroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
(česky) Cílem interdisciplinárně pojaté diplomové práce je zpracování vlivu Sovětského svazu a sovětského umělce na Československou divadelní avantgardu v meziválečných letech s lehkým přesahem do poválečné éry. Cílem je ukázat, jak se s vlivy různorodě vypořádala mladá avantgarda - konkrétně na příkladech E. F. Buriana a avantgardních divadlech, ve kterých E. F. Burian účinkoval či je spoluzakládal, dále pak na Osvobozeném divadlu Jiřího Voskovce a Jana Wericha a osobnosti Jindřicha Honzla, která je významným pojítkem mezi těmito dvěma divadly a zároveň i výrazným propagátorem inovativních divadelních postupů ze sovětského prostředí. Zvláštní dělení vlivu na sovětskou propagandu a sovětského umělce já dáno tím, že ne vždy měl sovětský umělec roli pouze propagandistickou, ale byl inspirací hlavně artistní, a ačkoliv byla role umělce často s propagandou spojená, nedělo se tomu tak bezvýhradně. Vzhledem k tématu práce využívám metodologii komparativní analýzy. Zdrojem práce budou především primární texty (archivní fondy, dobové manifesty, pojednání), dále pak tisk a sekundární literatura. Název práce, Heslo doby zní: rychle. Smysl doby je: proměna. Taková je metoda i cíl je citací Josefa Hory a odkazuje ke generačnímu vnímání nutnosti změny v kultuře a životě po první světové válce a hledání nové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.