Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tělesné trestání dětí rodiči.
Gilarová, Bronislava ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Macnerová, Jana (oponent)
V mé bakalářské práci se zabývám tématem Tělesné trestání dětí rodiči. Cílem mé práce je zjistit názory a postoje studentů oboru Pastorační a sociální práce Evangelicko-teologické fakulty Karlovy univerzity v Praze na problematiku tělesných trestů. Domnívám se, že názor mezi laickou a odbornou veřejností na toto téma je nejednotný a že je zapotřebí více diskuzí. Studenty jsem si zvolila proto, že tato skupina lidí je mi blízká věkem i zaměřením. Názory zkoumám z pohledu denních a dálkových studentů, protože mě zajímá, jak vnímají problematiku tělesných trestů moji vrstevníci a naopak, jak studenti dálkového studia, kteří mohou být podstatně starší a mít tak daleko více zkušeností i s výchovou dětí. Také jsem záměrně rozdělila respondenty na muže a ženy, jelikož si myslím, že je zajímavé vědět, jaký pohled mají na tělesné tresty ženy jako potencionální matky dětí a muži jako potencionální otcové. Svého cíle se snažím dosáhnout pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníku. Stanovila jsem si také předpoklad: "Nepovažuji za správné a nutné zakázat všechny formy tělesných trestů a myslím si, že studenti oboru Pastorační a sociální práce budou mít stejný názor jako já." Má práce obsahuje i názory odborné veřejnosti na zákaz tělesných trestů, tedy sociálních pracovníků a psychologů. Zde už však používám jiné...
Souvislosti syndromu ADHD a neurotických projevů u dětí v mladším školním věku
Macnerová, Jana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat možné souvislosti mezi projevy neurotických poruch a syndromu ADHD u detí v mladším školním veku (tedy v období zhruba mezi šestým a dvanáctým rokem veku). Pro vytvorení potrebného rámce jsou v teoretické cásti nejprve priblížena specifika vývojové etapy mladšího školního veku, následuje pojednání o neurotických poruchách a jejich projevech se zamerením zejména na detský vek, dále pak uvedení charakteristik syndromu ADHD (ve smyslu Hyperkinetické poruchy dle MKN - 10). Poslední kapitola teoretické cásti práce je zacílena na propojení zmínených problematik - na hledání podobností a rozkrývání odlišností zkoumaných poruch v detském veku, pasáž se snaží jemneji diferencovat projevy techto poruch. Zabývá se také okolnostmi a metodami prevence rozvoje dalších obtíží u detí se syndromem ADHD ci zpusoby terapie vhodnými pro deti trpící jak syndromem ADHD, tak neurotickými projevy. Tato kapitola završuje teoretickou cást a tvorí prechod k cásti empirické. Empirická cást této práce vychází predevším z pedagogicko - psychologické praxe. Jejím cílem je prostrednictvím vybraných kazuistik konkrétne nastínit projevy detí s obema zkoumanými poruchami, na základe toho pak poukázat na podobnosti techto dvou poruch v detském veku a na nezbytnost citlivé psychologické diagnostiky. Tyto...
Genderové stereotypy v učebnicích prvouky
Bruncová, Karolina ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Macnerová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vyhledáváním genderových stereotypů v českých učebnicích prvouky pro první třídy základních škol. Vybrány jsou čtyři prvouky, u kterých bude provedena analýza genderových stereotypů. Oblastí zájmu jsou zejména ilustrace osob, jejich vlastností, zájmů a činností. Teoretická část pojednává o socializaci dětí a vrůstání do rodových rolí. Zároveň se soustřeďuje na kulturně vykonstruované charakteristiky o mužích a ženách čili na maskulinitu a femininitu. Na základě poznatků uvedených v teoretické části proběhne následný rozbor učebnic v části praktické. Rozbor zahrnuje zkoumání, vyhledávání, popis a vyhodnocení stereotypů jednotlivých učebnic. Přitom se nesoustřeďuje výhradně na tradiční vyobrazování rolí, ale také na prezentování rovnosti obou pohlaví. Všechny poznatky zaznamenané v rozboru budou zrekapitulovány v souhrnném vyhodnocení všech učebnic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tělesné trestání dětí rodiči.
Gilarová, Bronislava ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Macnerová, Jana (oponent)
V mé bakalářské práci se zabývám tématem Tělesné trestání dětí rodiči. Cílem mé práce je zjistit názory a postoje studentů oboru Pastorační a sociální práce Evangelicko-teologické fakulty Karlovy univerzity v Praze na problematiku tělesných trestů. Domnívám se, že názor mezi laickou a odbornou veřejností na toto téma je nejednotný a že je zapotřebí více diskuzí. Studenty jsem si zvolila proto, že tato skupina lidí je mi blízká věkem i zaměřením. Názory zkoumám z pohledu denních a dálkových studentů, protože mě zajímá, jak vnímají problematiku tělesných trestů moji vrstevníci a naopak, jak studenti dálkového studia, kteří mohou být podstatně starší a mít tak daleko více zkušeností i s výchovou dětí. Také jsem záměrně rozdělila respondenty na muže a ženy, jelikož si myslím, že je zajímavé vědět, jaký pohled mají na tělesné tresty ženy jako potencionální matky dětí a muži jako potencionální otcové. Svého cíle se snažím dosáhnout pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníku. Stanovila jsem si také předpoklad: "Nepovažuji za správné a nutné zakázat všechny formy tělesných trestů a myslím si, že studenti oboru Pastorační a sociální práce budou mít stejný názor jako já." Má práce obsahuje i názory odborné veřejnosti na zákaz tělesných trestů, tedy sociálních pracovníků a psychologů. Zde už však používám jiné...
Genderové stereotypy v učebnicích prvouky
Bruncová, Karolina ; Macnerová, Jana (oponent) ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhledáváním genderových stereotypů v českých učebnicích prvouky pro první třídy základních škol. Vybrány jsou čtyři prvouky, u kterých bude provedena analýza genderových stereotypů. Oblastí zájmu jsou zejména ilustrace osob, jejich vlastností, zájmů a činností. Teoretická část pojednává o socializaci dětí a vrůstání do rodových rolí. Zároveň se soustřeďuje na kulturně vykonstruované charakteristiky o mužích a ženách čili na maskulinitu a femininitu. Na základě poznatků uvedených v teoretické části proběhne následný rozbor učebnic v části praktické. Rozbor zahrnuje zkoumání, vyhledávání, popis a vyhodnocení stereotypů jednotlivých učebnic. Přitom se nesoustřeďuje výhradně na tradiční vyobrazování rolí, ale také na prezentování rovnosti obou pohlaví. Všechny poznatky zaznamenané v rozboru budou zrekapitulovány v souhrnném vyhodnocení všech učebnic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Souvislosti syndromu ADHD a neurotických projevů u dětí v mladším školním věku
Macnerová, Jana ; Mertin, Václav (oponent) ; Šírová, Eva (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zmapovat možné souvislosti mezi projevy neurotických poruch a syndromu ADHD u detí v mladším školním veku (tedy v období zhruba mezi šestým a dvanáctým rokem veku). Pro vytvorení potrebného rámce jsou v teoretické cásti nejprve priblížena specifika vývojové etapy mladšího školního veku, následuje pojednání o neurotických poruchách a jejich projevech se zamerením zejména na detský vek, dále pak uvedení charakteristik syndromu ADHD (ve smyslu Hyperkinetické poruchy dle MKN - 10). Poslední kapitola teoretické cásti práce je zacílena na propojení zmínených problematik - na hledání podobností a rozkrývání odlišností zkoumaných poruch v detském veku, pasáž se snaží jemneji diferencovat projevy techto poruch. Zabývá se také okolnostmi a metodami prevence rozvoje dalších obtíží u detí se syndromem ADHD ci zpusoby terapie vhodnými pro deti trpící jak syndromem ADHD, tak neurotickými projevy. Tato kapitola završuje teoretickou cást a tvorí prechod k cásti empirické. Empirická cást této práce vychází predevším z pedagogicko - psychologické praxe. Jejím cílem je prostrednictvím vybraných kazuistik konkrétne nastínit projevy detí s obema zkoumanými poruchami, na základe toho pak poukázat na podobnosti techto dvou poruch v detském veku a na nezbytnost citlivé psychologické diagnostiky. Tyto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.