Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Instituce školy na konci dějin
Mach, Ivo ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Resumé Tématem diplomové práce je instituce školy jako místo prolínání epistemického, etického a mocenského diskursu. Metodologicky, ale především tematicky vychází z díla francouzského post- strukturalisty Michela Foucaulta, respektive jeho teorie moci a vědění. Dalším zdrojem našich analýz budou postřehy kritické ekonomie, sociologie a politologie. Základní tezí práce je, že v průběhu 19., 20. a 21. století došlo k proměnám instituce školy v souvislosti se změnami výše uvedených diskursů reagujících na vývoj společenskoekonomických podmínek. Škola je moc. V průběhu moderních dějin lidstva, mění instituce školy svoji formu, obsah a funkce, ale neztrácí nic ze své moci. Naopak. Tato se vyvíjí, nabývá nových podob. Ve shodě s požadavky současné fáze kapitalismu nastupuje na místo starší "feudální", represivní moci moc "měkčí", subtilnější, starostlivější a produktivnější, vyjádřena konceptem "učící se společnosti".
Instituce školy na konci dějin
Mach, Ivo ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Resumé Tématem diplomové práce je instituce školy jako místo prolínání epistemického, etického a mocenského diskursu. Metodologicky, ale především tematicky vychází z díla francouzského post- strukturalisty Michela Foucaulta, respektive jeho teorie moci a vědění. Dalším zdrojem našich analýz budou postřehy kritické ekonomie, sociologie a politologie. Základní tezí práce je, že v průběhu 19., 20. a 21. století došlo k proměnám instituce školy v souvislosti se změnami výše uvedených diskursů reagujících na vývoj společenskoekonomických podmínek. Škola je moc. V průběhu moderních dějin lidstva, mění instituce školy svoji formu, obsah a funkce, ale neztrácí nic ze své moci. Naopak. Tato se vyvíjí, nabývá nových podob. Ve shodě s požadavky současné fáze kapitalismu nastupuje na místo starší "feudální", represivní moci moc "měkčí", subtilnější, starostlivější a produktivnější, vyjádřena konceptem "učící se společnosti".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.