Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Host specificity, genetic variability and genealogy in populations of model parasite species
MARTINŮ, Jana
Parasites represent one of the most common ecological strategies and host-parasite coevolution belongs among the major processes governing evolution of biodiversity on the global scale. Genetic structure and diversity of populations of parasites and their hosts, and their genetic connectivity are the key elements in long-term population survival and evolution. Host switches often disturb the parallel evolution of interacting taxa, even in highly host-specific parasites. Evaluation of importance of the degree of intimacy between parasites and hosts is not a trivial task, because evolutionary patterns observed today were formed by an interplay of many (sometimes previously unforeseen) historical and ecological factors. To reveal the mechanisms of coevolution between parasites and their hosts, inter- and intra-specific genealogical structures in three model systems were analyzed: namely, the sucking lice Polyplax serrata and Apodemus hosts, chewing lice of the genus Menacanthus and endoparasitic coccidean genus Eimeria from Apodemus mice.
Vzdělávání a vzdělávací soustava v Plzeňském kraji a její vazba na trh práce
Martinů, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Vzdělávání a vzdělávací soustava v Plzeňském kraji a její vazba na trh práce je odpovědět na otázku, zda nabídka absolventů škol v Plzeňském kraji odpovídá potřebám trhu práce. V první kapitole jsou objasněny základní pojmy z oblasti vzdělávání a trhu práce. Následující část popisuje vzdělávací soustavu a trh práce v České republice. Je zde zmíněn také legislativní rámec a základní strategické a koncepční dokumenty českého školství. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou všech stupňů vzdělávací soustavy v Plzeňském kraji, dále se zaměřuje na trh práce v kraji, s nímž souvisí také poslední část práce. V ní je provedena analýza volných pracovních míst evidovaných úřady kraje a je popsána situace absolventů jednotlivých typů škol na trhu práce. Z výsledků práce vyplynulo, že nabídka absolventů vyšších odborných a vysokých škol v kraji potřebám trhu práce odpovídá. U školství středního je situace složitější - absolventů některých oborů je na trhu práce nedostatek - především vyučených v technických oborech, jiných naopak přebytek - vyučených v oborech gastronomie a maturantů v oborech ekonomických. Ze strany Plzeňského kraje je patrná snaha tuto situaci řešit tak, aby vzdělávací soustava vyhovovala požadavkům trhu práce.
Parazito-hostitelská koevoluce mezi vešmi druhu \kur{Polyplax serrata}a myšicemi rodu \kur{Apodemus}
MARTINŮ, Jana
Studie se zabývá genealogií a koevolučními vztahy mezi vešmi Polyplax serrata a jejich hostiteli rodu Apodemus. Pomocí molekulárních metod a fylogenetiky se snaží vysvětlit distribuci parazitů s ohledem na geografii a hostitelskou specifitu.
Komparace modelu prostorového plánování ve Švédsku s modelem českého plánování
Martinů, Jana ; Weingärtnerová, Markéta (vedoucí práce) ; Jílek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Komparace modelu prostorového plánování ve Švédsku s modelem českého plánování popisuje modely plánování v těchto zemích. V případě Švédska se jedná o model prostorového plánování, české plánování se dělí na dva celky -- regionální a územní plánování. Práce je rozdělena na čtyři samostatné části. První část je věnována charakteristice Švédska z hlediska socioekonomické struktury, která je základem pro popis švédského modelu plánování. Další část je zaměřena na modely plánování v obou zemích. Hlavní částí práce je srovnání obou modelů prostorového/územního a regionálního plánování, určení jejich shodných a odlišných rysů a stanovení výhod a nevýhod švédského modelu plánování ve vztahu k modelu českému.

Viz též: podobná jména autorů
1 Martinů, Jakub
2 Martinů, Jan
6 Martinů, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.