Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití aktivizujícícíh výukových metod při výuce výchovy ke zdraví
Malinová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Využití aktivizujících výukových metod ve výuce výchovy ke zdraví AUTOR: Bc. Kamila Malinová, DiS. KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím aktivizujících výukových metod při výuce výchovy ke zdraví. V teoretické části vymezuje pojem výuková metoda, poukazuje na funkce výukových metod ve výuce, předkládá klasifikaci metod jednotlivých autorů, blíže se zaměřuje na metody aktivizující, které nejprve představí z pohledu historie a poté poukáže na jejich výhody a nevýhody, přínos ve výuce a v neposlední řadě na srovnání aktivizujících metod s metodami klasickými. Detailněji se zaměřuje na jednotlivé aktivizující výukové metody. Závěr teoretické části je věnován začlenění výchovy ke zdraví do rámcového vzdělávacího programu pro základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Cílem praktické části je zjistit limitující a motivující faktory pro učitele v užívání aktivizujících výukových metod při výuce výchovy ke zdraví na druhém stupni pražských základních škol. K ověření tohoto cíle je využito kvalitativní metody rozhovoru a následného dotazníkového šetření. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že motivujícím faktorem pro učitele je především kladná odezva žáků při vedení hodiny s využitím aktivizujících metod. Limitujícím...
Zdravotně edukační benefity cvičení jógy ve vyučování na 1. stupni základní školy
MALINOVÁ, Kamila
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala vlivem pravidelného cvičení jógy na zlepšení koncentrace a pohybových schopností žáků druhé a čtvrté třídy základní školy pomocí 12týdenního intervenčního programu. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda má pravidelné cvičení jógy na prvním stupni základních škol pozitivní vliv na rozvoj a kvalitu pozornosti a pohybových schopností dětí na prvním stupni základních škol. Dále si tato práce kladla za cíl poskytnout pedagogům na prvním stupni základních škol ucelenou sestavu jógových cviků vhodnou pro daný věk, kterou budou pravidelně aplikovat v průběhu vyučování. Výzkumného šetření se zúčastnilo 34 žáků základní školy. U obou skupin byl aplikován intervenční jógový program v období listopad 2011 až únor 2012. Obě skupiny prošly testováním pohybových schopností a technikou nedokončených vět před započetím a po ukončení intervenčního programu, skupina S2 (žáci čtvrté třídy) byla dále testována testem pozornosti d2. Jako intervenční program byla vybrána připravovaná kniha autora Pavla Klimeše nazvaná Svítání. K ověření hypotéz byla použita metoda matematické statistiky T- test. Zjištěná data prokázala pozitivní vliv intervenčního programu na zlepšení koncentrace, žebříčku hodnot i pohybových schopností u obou testovaných skupin. Z toho důvodu se můžeme domnívat, že pravidelným cvičením jógy zařazeného do vyučování dojde u žáků k zlepšení pozornosti a pohybových schopností a z toho důvodu doporučuji pravidelné využívání Svítání na prvním stupni základních škol.

Viz též: podobná jména autorů
8 MALINOVÁ, Kateřina
2 Malinová, Kamila
1 Malinová, Karolína
8 Malinová, Kateřina
2 Malinová, Klára
1 Malinová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.