|
Anglicisms as a means of teenage identity construction in the virtual environment
Lipková, Eva ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak současní čeští adolescenti používají ve virtuálním prostředí anglicismů a jaký vliv může toto použití mít na vytváření identity. Cílem práce je dokázat, že v daném vzorku respondentů mohou být anglicismy považovány za typický prvek skupinové identity dospívajících na internetu. Teoretická část tvoří odborný rámec a vysvětluje základní pojmy - identitu, její propojenost s jazykem, sebevyjádření, dospívání a vzájemné působení všech těchto prvků ve virtuálním prostředí. Praktická část potom uvádí výsledky výzkumu, zdůvodňuje volbu komparativní metody a potvrzuje úvodní hypotézu. V závěru jsou uvedeny interpretace získaných informací a domněnky. Klíčová slova: identita, sebevyjádření, hledání sebe sama, zkoušení možných "já", virtuální prostředí, dospívání, zpětná vazba vrstevníků, jazyk, anglicismus.
|
|
Anglicisms as a means of teenage identity construction in the virtual environment
Lipková, Eva ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak současní čeští adolescenti používají ve virtuálním prostředí anglicismů a jaký vliv může toto použití mít na vytváření identity. Cílem práce je dokázat, že v daném vzorku respondentů mohou být anglicismy považovány za typický prvek skupinové identity dospívajících na internetu. Teoretická část tvoří odborný rámec a vysvětluje základní pojmy - identitu, její propojenost s jazykem, sebevyjádření, dospívání a vzájemné působení všech těchto prvků ve virtuálním prostředí. Praktická část potom uvádí výsledky výzkumu, zdůvodňuje volbu komparativní metody a potvrzuje úvodní hypotézu. V závěru jsou uvedeny interpretace získaných informací a domněnky. Klíčová slova: identita, sebevyjádření, hledání sebe sama, zkoušení možných "já", virtuální prostředí, dospívání, zpětná vazba vrstevníků, jazyk, anglicismus.
|