Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evropská úprava a rozhodovací praxe ve věcech označení původu, zeměpisných označení a zaručených tradičních specialit
Lesáková, Kateřina ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice evropského práva a rozhodovací praxe ve věcech označení původu, zeměpisných označení a zaručených tradičních specialit. Cílem této práce je komplexně analyzovat unijní právní úpravu týkající se zeměpisných označení pro zemědělské produkty a potraviny společně s navazující judikaturou a relevantními mezinárodními úmluvami. Práce se soustřeďuje zejména na, v této oblasti klíčové, nařízení (EU) č. 1151/2012 o režimech jakosti zemědělských produktů a potravin. V úvodní části práce dochází k představení charakteristik a terminologie zeměpisných označení a evropského systému jejich ochrany sui generis. Druhá část se věnuje funkcím zeměpisných označení a jejich významu pro výrobce i spotřebitele v Evropské unii. Pozornost je věnována rovněž aktuálním otázkám a vztahu zeměpisných označení a inovací. Třetí část se zaměřuje na relevantní mezinárodní úmluvy, které jsou představeny chronologicky, včetně historicko-právních okolností jejich vzniku a rozboru nejdůležitějších ustanovení. Předposlední část práce se týká právní úpravy zeměpisných označení v EU a vysvětluje její vývoj a cíle v rámci Společné zemědělské politiky a ochrany duševního vlastnictví. Stručně je představena také samostatná právní úprava pro vína a lihoviny a dohody o volném obchodu uzavírané EU s...
Vnímání srovnávací reklamy v českém prostředí
Lesáková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. Tato možnost je však v České republice málo využívaná, přestože je zde srovnávací reklama již dvacet let přípustná. Cílem práce je poskytnout ucelený vhled do tématu a zjistit, jaké reakce vzbuzuje srovnávací reklama v českém prostředí. V teoretické části dochází k představení srovnávací reklamy jako součásti marketingové komunikace, její právní i mimoprávní regulace nebo jejího vnímání v různých kulturách. Prezentován je také výzkum, který se problematice srovnávací reklamy věnuje. Praktická část poté na teoretickou část navazuje a ověřuje její poznatky pomocí kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Jsou zde také předkládány konkrétní příklady srovnávací reklamy. Získané závěry mohou být užitečné například pro zadavatele reklam, kteří přemýšlejí, zda srovnávací reklamu vytvořit, ale také pro akademickou obec, jelikož toto téma není v českém prostředí příliš prozkoumáno.

Viz též: podobná jména autorů
1 LESÁKOVÁ, Klára
2 Lesáková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.