Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační schopnosti žáků s PAS v České republice a Velké Británii
Lauková, Štěpánka ; Hradilová, Tereza (oponent)
Speciálně-pedagogická praxe se liší v mnoha evropských zemích. V České republice je striktně předepsán a vymezen Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání, které spadá pod oblast speciálního vzdělávání. Ve Velkém Británii je naopak velmi rozšířena inkluze a žáci jsou vzděláváni podle Národního vzdělávacího programu, který je poté učitelem přizpůsoben dle potřeb žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Během své pracovní zkušenosti na pozici speciálního pedagoga, jak v České republice, tak Velké Británii, jsem si ověřila výhody obou vzdělávacích systémů. Téma práce jsme zaměřila na žáky s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich komunikační schopnosti. Najít správný komunikační přístup ve výuce žáků s poruchou autistického spektra je stěžejním bodem. V průběhu procesu jsem zaznamenala, jaké komunikační přístupy byly ve výuce zvoleny a jak dále ovlivnily úspěšnost v dalším vzdělávání v rámci předmětů zaměřených na rozvoj komunikační schopnosti. Rigorózní práce je členěna do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je popsána porucha autistického spektra, první historické zmínky o autismu, jeho symptomy, druhy, terapie a komunikační přístupy, které jsou doporučeny pro práci s žáky s poruchami autistického spektra. Praktická část popisuje práci s žáky s poruchou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.