Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje vnímané akademické účinnosti ve školním prostředí
Lávičková, Soňa ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Teoretickým východiskem vnímané akademické účinnosti je Bandurova koncepce vnímané osobní účinnosti. Vnímaná akademická účinnost, která je jedním z prediktorů školní úspěšnosti, je vymezena jako varianta vnímané osobní účinnosti. Těžiště práce spočívá v popisu vývoje vnímané akademické účinnosti od nástupu do první třídy až po ukončení středoškolského studia s důrazem na přechodová období. Dále jsou ke každému období uváděny proměnné, které mohou působit na podporu anebo pokles vnímané akademické účinnosti. V závěrečné části je navržen výzkumný projekt, jenž se zaměří na význam učitele pro rozvoj vnímané akademické účinnosti. Klíčová slova: vnímaná akademická účinnost, školní úspěšnost žáků, přechodová období, základní škola, střední škola
Proměny vnímané akademické účinnosti při přechodu na střední školu
Lávičková, Soňa ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se věnuje proměnám vnímané akademické účinnosti u adolescentů v souvislosti se změnami školního prostředí a nároků studia. Vnímaná akademická účinnost (academic efficacy) je vymezena jako jeden z prediktorů školní úspěšnosti. Literárně-přehledová část shrnuje výsledky zahraničních výzkumů, které mapují vývoj vnímané akademické účinnosti během školní docházky, přičemž největší pozornost je věnována období přechodu ze základní školy na střední školu. Dále jsou uvedeny možnosti, jak lze vnímanou akademickou účinnost žáků podporovat a rozvíjet. Empirická část je věnovaná výzkumnému šetření, které se pokouší zachytit vývoj vnímané akademické účinnosti při přechodu ze základní školy na střední školu v populaci českých dospívajících. Pro tyto účely byly použity dotazníky Myself As a Learner Scale a Children's Self-Efficacy Scale. Výsledky neprokázaly statisticky významné změny v úrovni vnímané akademické účinnosti, které by byly spojené s přechodem na střední školu. Avšak byla prokázána statisticky významná závislost mezi oběma použitými dotazníky, dále mezi studijním průměrem a vnímanou akademickou účinností a dotazník ChSE odhalil signifikantní korelaci mezi pohlavím žáka a úrovní vnímané akademické účinnosti. Klíčová slova: vnímaná akademická účinnost, školní úspěšnost žáků, přechodová období,...
Možnosti rozvoje vnímané akademické účinnosti ve školním prostředí
Lávičková, Soňa ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Teoretickým východiskem vnímané akademické účinnosti je Bandurova koncepce vnímané osobní účinnosti. Vnímaná akademická účinnost, která je jedním z prediktorů školní úspěšnosti, je vymezena jako varianta vnímané osobní účinnosti. Těžiště práce spočívá v popisu vývoje vnímané akademické účinnosti od nástupu do první třídy až po ukončení středoškolského studia s důrazem na přechodová období. Dále jsou ke každému období uváděny proměnné, které mohou působit na podporu anebo pokles vnímané akademické účinnosti. V závěrečné části je navržen výzkumný projekt, jenž se zaměří na význam učitele pro rozvoj vnímané akademické účinnosti. Klíčová slova: vnímaná akademická účinnost, školní úspěšnost žáků, přechodová období, základní škola, střední škola

Viz též: podobná jména autorů
1 Lavičková, Štěpánka
3 Lavičková, Šárka
1 LÁVIČKOVÁ, Stanislava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.