Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv názorových vůdců na utváření postojů v malé skupině
Pospíšilová, Petra ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Kučera, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce "Vliv názorových vůdců na utváření postojů v malé skupině" se zabývá tématem názorového vůdcovství a jeho rolí při formování názoru jedince ve skupině. Zkoumá, zda lze aspekty názorového vůdcovství rozebrané v teoretické části práce nalézt ve dvou zkoumaných skupinách, a pokud ano, jak se od sebe tyto skupiny liší. Prostřednictvím smíšeného designu dvou výzkumných metod, metody informátorů a sebehodnotící S-GOLS škály názorového vůdcovství, jsou v kvantitativní části výzkumu identifikováni názoroví vůdci pro určené oblasti vlivu. V kvalitativní výzkumné části byly poté s takto identifikovanými vlivnými osobami provedeny hloubkové rozhovory, na jejichž základě jsou popsány časté vlastnosti těchto názorových vůdců, uvedeno jejich zařazení do stávajících typologií a poukázáno na rozdíly mezi nimi. Analyzován je také rozdíl mezi daty získanými oběma použitými kvantitativními metodami a reflexe jejich silných a slabých stránek. Oporou práce jsou studie klasických autorů v oblasti výzkumu názorového vůdcovství, na jejichž poznatky práce odkazuje a byly východiskem pro sestavení hypotéz výzkumu.
Vzdělanostní reprodukce a kulturní kapitál. Kvalitativní studie
Vojtíšková, Kateřina ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Kreidl, Martin (oponent) ; Kučera, Miloslav (oponent)
Školy, rodiny a nerovnosti. Výběr středního vzdělání v současné české společnosti Disertační práce se zabývá výběrem středního vzdělání v rodinách, vlivem rodiny a školy na volbu žáků a žákyň narozených v 1. polovině 90. let. Zvláštní význam této fáze spočívá v tom, že střední školy v České republice jsou vysoce diferencované a volba proto patří ke klíčovým bodům školní kariéry. Typ studované střední školy podstatně ovlivňuje vzdělanostní aspirace a šance absolventů na přijetí do dalšího vzdělání, strukturuje pole příležitostí v životní dráze mladých lidí. Analýza se opírá o data získaná ve dvou kvalitativních studiích: 1. focus groups s matkami dětí v 9. ročníku školní docházky: studentů a studentek (výběrových) víceletých gymnázií; žáků a žákyň ze základních škol (hlavní vzdělávací proud); 2. případové studie prováděné ve dvou pražských školách zaměřené na dvě třídy v osmém a devátém ročníku (2008-2010). Cílem obou studií bylo zmapovat subjektivní perspektivy zúčastněných aktérů - rodičů, žáků a pedagogů, ukázat různé zájmy, připisované významy, hodnoty ve výchově, vzdělávání, schopnosti rozlišování typů středních škol vzhledem k vyhlídkám nové generace v současné společnosti. Ústřední výzkumnou otázkou je, jaké mechanismy přispívají k diferenciaci vzdělávacích drah českých žáků mezi základní a střední...

Viz též: podobná jména autorů
10 KUČERA, Matěj
47 KUČERA, Michal
15 KUČERA, Milan
9 Kučera, Marek
1 Kučera, Mario
42 Kučera, Martin
10 Kučera, Matěj
4 Kučera, Michael
47 Kučera, Michal
15 Kučera, Milan
12 Kučera, Miroslav
1 Kučera, Mojmír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.