Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Elkoninovy metody u žáků se sluchovým potižením
Krásová, Lenka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce je z oblasti speciální pedagogiky. Tématem práce je rozvoj fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením metodou Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Cílem práce je prostřednictvím několika kazuistik představit využití metody, prezentovat způsob práce v průběhu tréninku, uzpůsobení metodiky a odlišnosti v její aplikaci u dětí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována teoretickým východiskům v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností dítěte. Obsahem druhé kapitoly je problematika sluchu a sluchového postižení. Část kapitoly se zabývá vlivem sluchového postižení na rozvoj řeči a komunikačních schopností. Třetí kapitola shrnuje poznatky o fonematickém uvědomování. Zahrnuje vymezení souvisejících pojmů a popisuje význam fonematického uvědomování. Součástí kapitoly je představení metody tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Čtvrtá kapitola představuje prostřednictvím pěti kazuistik průběh tréninku rozvoje fonematického uvědomování danou metodou u dětí se sluchovým postižením. Cílem kapitoly je prezentovat způsob práce s metodikou a odlišnosti v její aplikaci při rozvoji fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA D. B. Elkonin, fonematické uvědomování, trénink jazykových...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.