Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arthur Tress
Kovačevič, Danica ; Kolář, Viktor (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Danica Kovačevič se ve své diplomové práci zabývá významným představitelem světové fotografie, Arthurem Tressem. Krom prezentace komplexního a vyčerpávajícího přehledu Tressova fotografického díla je cílem předkládané práce zhodnocení autorova svébytného pojetí odkazu surrealistů a jeho osobní přínos k rozvíjení tezí tohoto hnutí. Následně se pak autorka pokouší o vlastní teoretickou interpretaci díla Arthura Tresse. V úvodní části předkládané diplomové práce, Osobnost Arthura Tresse, autorka zmiňuje životopisná data, události a takové aspekty osobnosti Arthura Tresse, jež jsou podle ní signifikantní pro jeho budoucí umělecký vývoj. Navazující část, Tvorba Arthura Tresse, se již detailně zabývá vlivy, východisky a procesem konstituování umělcovy tvůrčí metody (Arthur Tress v kontextu vývoje surrealismu ve fotografii, Zrození fotografa) a podrobným rozborem jednotlivých tvůrčích období (Inscenovaná figurativní fotografie, Koláže, Pozdní tvorba). Vycházejíc z paradoxní skutečnosti, že osobnost Arthura Tresse v běžných interpretacích získává atribut ?mistra duchovního vidění a inscenovaného surrealismu?, ovšem umělec zároveň sám sebe nazývá fotografem etnografickým či dokumentárním, a s poukazem na fakt, že všechny jeho fotografické práce obsahují prvky jednoznačné výtvarné, často surrealistické a imaginativní, se autorka pokouší rozklíčovat základní elementy poetiky Arthura Tresse a co nejpřesněji ji vymezit vůči surrealistické estetice, s níž je umělec často uměle spojován, a zároveň nabídnout vlastní, hlubší interpretaci jeho tvorby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.