Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historická poetika tvorby Jima McBridea v kontextu filmových deníků
Koutesh, Marek ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Česálková, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo objasnit důvody formální rozmanitosti, kterou lze pozorovat na vybraných snímcích režiséra Jima McBridea. Hypotéza je založená na tom, že se tyto filmy vyznačují různými tendencemi nezávislé americké kinematografie 50. a 60. let. Záměrem práce bylo dokázat, že v ekosystému amerického undergroundu byla podobná rozrůzněnost stylistických prostředků akceptovaná, ale dokonce i podporovaná. Východiskem k historickému průzkumu a analýze byl přístup poetiky filmu, kterou nastínil David Bordwell v publikaci Poetics of Cinema. Z této perspektivy jsou v práci zkoumány imanentní i vzdálené faktory, které mohly McBrideova díla ovlivňovat. Po představení těchto teoretických východisek byly definovány pracovní hypotézy spjaté s jednotlivými filmy a s tvůrčím ekosystémem. Formální heterogenita byla demonstrována na tvorbě Shirley Clarkeové a na filmu Notebook Marie Menkenové. Kapitoly následuje analýza trojice McBrideových snímků. Bližší rozbor zvolených kategorií filmové formy potvrdil hypotézu, že jsou snímky opravdu rozdílné a jejich režisér interagoval s odlišnými tradicemi a normami.
Hyperrealismus Franka Tashlina: Neoformalistická analýza filmu Will Success Spoil Rock Hunter?
Koutesh, Marek ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Cílem této práce bylo provést analýzu filmu Will Success Spoil Rock Hunter? režiséra Franka Tashlina. Výchozím předpokladem je, že se tento snímek vymyká dobové hollywoodské tvorbě a užívá vysoce sebereflexivní postupy. K rozboru filmového díla jsem zvolil přístup neoformalistické analýzy, jejíž metodologii definovala Kristin Thompsonová v publikaci Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. V první části práce poskytuji teoreticko-metodologickou reflexi nástrojů neoformalistické analýzy. Následně přecházím k metodologii přístupu k filmové historii, ve které vycházím z knihy Roberta C. Allena a Douglase Gomeryho Film History: Theory and Practice a z konceptu klasického hollywoodského filmu. Další kapitola shrnuje dobový kontext a vlivy, které se podílely na podobě díla. V analytické části označuji za řídicí princip filmu obnažení popkulturních struktur a snažím se s pomocí nástrojů neoformalistického rozboru dokázat, jak se projevuje v různých složkách díla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.