Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití kognitivní náročnosti učebních úloh ve výuce matematiky a zeměpisu na úrovni realizovaného kurikula
Kotýnková, Natálie ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Stacke, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kognitivní náročnosti ve výuce na druhém stupni základních škol, resp. na nižších stupních víceletých gymnázií na úrovni realizovaného kurikula. Konkrétně je pozornost zaměřena na učební úlohy ve dvou předmětech, matematice a zeměpisu. Cílem diplomové práce je jednak posoudit význam zařazování učebních úloh různé kognitivní náročnosti do výuky z pohledu současných kurikulárních reforem a dále pak zhodnotit možnosti využití učebních úloh různé kognitivní náročnosti při reálné výuce matematiky a zeměpisu na českých školách. Diskuze o kognitivní náročnosti při plánování skladby vyučovací hodiny, aktivizaci studentů i tvorbě doplňujících výukových materiálů a testů je ověřeno vlastním výzkumem na českých školách. Mezi učiteli osmi škol bylo provedeno dotazníkové šetření, které bylo doplněno o rozhovory k danému tématu. V rámci zpracovávání diplomové práce byly současně vytvořeny na základě vlastní taxonomie kognitivních cílů pracovní listy s úlohami pro matematiku i zeměpis zaměřené na rozvíjení všech kognitivních dovedností u žáků. Tyto sady úloh byly následně učiteli ve výuce odzkoušeny a zhodnoceny samotnými učiteli. Klíčová slova: realizované kurikulum, kognitivní náročnost, učební úlohy, matematika, zeměpis
Učební úlohy v matematice a zeměpisu: srovnání na základě analýzy učebnic pro 2. stupeň základních škol
Kotýnková, Natálie ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou učebních úloh z hlediska jejich významu a funkce ve výuce na úrovni zamýšleného kurikula. Konkrétně je pozornost zaměřena na učební úlohy ve dvou předmětech, matematice a zeměpisu, které jsou z pohledu charakteru využívaných učebních úloh porovnávány. Analytická část práce je založena na podrobné analýze učebních úloh vždy v jedné řadě učebnic matematiky a zeměpisu pro 2. stupeň základních škol. Úlohy jsou rozděleny do šesti skupin na základě vlastní taxonomie, která byla vytvořena kombinací známých taxonomií podle Blooma a Tollingerové. Cílem bakalářské práce je jednak identifikovat význam a přínos učebních úloh ve výuce a specificky jejich potenciál ve dvou sledovaných předmětech a dále porovnat a kriticky posoudit charakter učebních úloh v učebnicích matematiky a zeměpisu. Klíčová slova: učební úlohy, analýza učebnic, taxonomie, matematika, zeměpis

Viz též: podobná jména autorů
1 Kotýnková, Nicola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.