|
Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v České republice
Kopicová, Irena ; Chuman, Tomáš (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Téma práce, Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR, se zabývá nepůvodními druhy rostlin s určením jejich fytogeografických oblastí. Dále jsou zde zpracovány příčiny introdukce, samotná charakteristika a v neposlední řadě i ekologické dopady, přínosy a nebezpečí pro biodiverzitu v ČR. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se věnuje teoretickému úvodu v podobě odborné literární rešerše na téma Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR. Zde je popsána základní terminologie, ale zároveň v kapitolách i konkrétní problematika. Kapitola neofyty je ještě navíc rozšířena o podkapitolu invazní rostliny, zde bylo důležité zdůraznit si jejich nebezpečí pro ekosystém Druhá část se zabývá aplikací tématu do geografického vzdělávání a to vytvořením pracovního listu a vymezením základních pojmů pro žáky gymnázia. Cílem je přimět žáky přemýšlet o tom, které rostliny jsou důležité, odkud pochází, proč a jak se k nám dostaly. Zároveň je důležité, aby se dokázali zamyslet nad tím, jak mohou působit nepůvodní rostliny na ekosystém, do kterého byly introdukovány.
|
|
Liturgie malé obce
Kopicová, Irena ; Hradílek, Pavel (vedoucí práce) ; Bugel, Walerian (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu Liturgie malé obce. V textu je reflektována dostupná relevantní literatura ale i autorčina zkušenost s touto formou církve. První část práce se zabývá pojetím církve po Druhém vatikánském koncilu na základě teologie německy mluvících katolických teologů Hanse Jorissena a Paula Wesse. Porozumění pokoncilní eklesiologii je odrazovým můstkem pro hlubší pochopení obnovené liturgie. Následně je objasněn pojem "malá obec". Hlavní část práce tvoří popis formy slavení některých liturgií v konkrétní obci s důrazem na znovuobjevené "principy" pokoncilního slavení: participatio actuosa fidelium, subsidiaritu a kolegialitu. Blíže je rozpracována eucharistická liturgie a liturgie smíření a reflektována osobní zkušenost s ministeriem kantorství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Liturgie malé obce
Kopicová, Irena ; Hradílek, Pavel (vedoucí práce) ; Bugel, Walerian (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu Liturgie malé obce. V textu je reflektována dostupná relevantní literatura ale i autorčina zkušenost s touto formou církve. První část práce se zabývá pojetím církve po Druhém vatikánském koncilu na základě teologie německy mluvících katolických teologů Hanse Jorissena a Paula Wesse. Porozumění pokoncilní eklesiologii je odrazovým můstkem pro hlubší pochopení obnovené liturgie. Následně je objasněn pojem "malá obec". Hlavní část práce tvoří popis formy slavení některých liturgií v konkrétní obci s důrazem na znovuobjevené "principy" pokoncilního slavení: participatio actuosa fidelium, subsidiaritu a kolegialitu. Blíže je rozpracována eucharistická liturgie a liturgie smíření a reflektována osobní zkušenost s ministeriem kantorství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v České republice
Kopicová, Irena ; Chuman, Tomáš (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Téma práce, Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR, se zabývá nepůvodními druhy rostlin s určením jejich fytogeografických oblastí. Dále jsou zde zpracovány příčiny introdukce, samotná charakteristika a v neposlední řadě i ekologické dopady, přínosy a nebezpečí pro biodiverzitu v ČR. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se věnuje teoretickému úvodu v podobě odborné literární rešerše na téma Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR. Zde je popsána základní terminologie, ale zároveň v kapitolách i konkrétní problematika. Kapitola neofyty je ještě navíc rozšířena o podkapitolu invazní rostliny, zde bylo důležité zdůraznit si jejich nebezpečí pro ekosystém Druhá část se zabývá aplikací tématu do geografického vzdělávání a to vytvořením pracovního listu a vymezením základních pojmů pro žáky gymnázia. Cílem je přimět žáky přemýšlet o tom, které rostliny jsou důležité, odkud pochází, proč a jak se k nám dostaly. Zároveň je důležité, aby se dokázali zamyslet nad tím, jak mohou působit nepůvodní rostliny na ekosystém, do kterého byly introdukovány.
|
| |