Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě se zrakovým postižením v hodinách češtiny na 1.stupni základní školy
Koloburdová, Anna ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vytvoření hmatových materiálů a knihy - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký do hodin českého jazyka na prvním stupni základní školy. Do cílové skupiny spadají jak děti s těžkým zrakovým postižením, tak ale i jejich vidící spolužáci. Výukové materiály se dají prohlížet hmatem a zrakem současně. Tyto materiály jsem záměrně tvořila pro obě skupiny. Představují jeden z účinných prostředků, jak odstraňovat bariéry mezi oběma stranami, protože umožňují jejich společnou spolupráci. Materiály byly současně koncipované jako pomůcky speciální péče. Zpracovala jsem vybraná témata z učiva jazykové výchovy dle RVP ZV. V teoretické části ukazuji legislativní rámec integrace dětí s těžkým zrakovým postižením a nutnost hmatové výchovy v hodině českého jazyka. Dále popisuji zpracovaná témata z učiva jazykové výchovy. Zaměřím na pravidla, podle kterých mají být hmatové materiály zhotovovány dle zásad haptizace a uplatňování multisenzoriálního přístupu k dětem s postižením. V praktické části práce jsem se zaměřila na návrh, zhotovení a použití hmatových materiálů v praxi. K ověření jejich účelnosti jsem použila rozhovory s osobami s těžkým zrakovým postižením, které materiály vyzkoušeli. Na základě zjištění získaných z rozhovorů jsem materiály upravila do konečné podoby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.