Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
On Animal Subjectivity in Contemporary US Cinema
Koilybayeva, Botagoz ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
S cílem prozkoumat možnosti zobrazení ne-lidské subjektivity ve filmu se práce soustředí na tři současné americké filmy, které se vymykají současnému stavu lidské výjimečnosti a překlenují cézuru (Agamben) mezi lidskostí a zvířeckostí. Práce proto předkládá hypotézu, zda film jako kulturní a vizuální médium má estetický, ontologický a etický potenciál pro ilustraci zvířecí subjektivity. Válečný film Terrence Malicka Tenká červená linie je příkladem zdůraznění intersubjektivních zkušeností lidských bytostí a ne-lidských jevů. Western Kevina Costnera Tanec s vlky podtrhuje reciprocitu mezi lidmi a zvířaty, stejně jako zvířecí aktérství a praktické a duchovní zapojení se zvířaty. Okja, jež vznikla z korejsko-americké spolupráce, je dystopická satira, která odhaluje úzkosti ze současného stavu hospodářských zvířat. Uplatněním interdisciplinárního přístupu se práce zabývá filozofií, anthrozoologií, studiem zvířat a kritickou teorií ve snaze najít rovnováhu mezi zkoumáním vizuální reprezentace zvířat ve filmu a dekonstrukcí stavu dominantních kulturních a politických ideologií, které uzavřely skutečná zvířata uvnitř světa ideologického rámce antropocentrického status quo. Tato paradigmata zaměřená na člověka explicitně a implicitně odstranila zvířata na okraj kulturní představivosti a vytvořila řadu určitých...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.