Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obec a ochrana životního prostředí z pohledu práva
Kodrasová, Alena ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Cilem me prace je ukazat postaveni a možnosti obce při ochraně životniho prostředi, ktere ji skyta aktualni pravni řad. Obec disponuje subjektivitou jak veřejnopravni, tak soukromopravni. Soukromopravni subjektivita se uplatňuje předevšim při spravě vlastniho majetku.106 Obec se často chova jako soukromopravni subjekt i při řešeni problemů ochrany životniho prostředi. Zakon o obcich stanovi povinnost obce chranit tež veřejny zajem.107 Je třeba položit si otazku, jak vnimaji a hodnoti veřejny zajem obecni zastupitelstva. Posuzovateli a kvalifikovanými prosazovateli těchto (veřejných) zájmů mohou být pouze orgány veřejné moci.108 Organem veřejne moci obec jistě je, ale fakt, že většina obci nema vice než 1000 obyvatel, vzbuzuje pochybnosti, zda takova obecni zastupitelstva reprezentujici zajem několika stovek občanů jsou organem dostatečně kompetentnim k nezávislému posouzeni veřejneho zajmu, ktery se může velice lišit od lokalniho zajmu občanů obce. Je třeba si ale uvědomit, že obec ma jine priority než je ochrana životniho prostředi a to zajmy socialni a ekonomicke. Proto je stat garantem ochrany životniho prostředi, jak vyplyva z ustanoveni Ustavy. Pravě při ochraně životniho prostředi je kontrola ze strany statu a podřizenost rozhodovacich složek důležitym regulatorem pravě z toho uhlu pohledu, že obec...
Obec a ochrana životního prostředí z pohledu práva
Kodrasová, Alena ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Cilem me prace je ukazat postaveni a možnosti obce při ochraně životniho prostředi, ktere ji skyta aktualni pravni řad. Obec disponuje subjektivitou jak veřejnopravni, tak soukromopravni. Soukromopravni subjektivita se uplatňuje předevšim při spravě vlastniho majetku.106 Obec se často chova jako soukromopravni subjekt i při řešeni problemů ochrany životniho prostředi. Zakon o obcich stanovi povinnost obce chranit tež veřejny zajem.107 Je třeba položit si otazku, jak vnimaji a hodnoti veřejny zajem obecni zastupitelstva. Posuzovateli a kvalifikovanými prosazovateli těchto (veřejných) zájmů mohou být pouze orgány veřejné moci.108 Organem veřejne moci obec jistě je, ale fakt, že většina obci nema vice než 1000 obyvatel, vzbuzuje pochybnosti, zda takova obecni zastupitelstva reprezentujici zajem několika stovek občanů jsou organem dostatečně kompetentnim k nezávislému posouzeni veřejneho zajmu, ktery se může velice lišit od lokalniho zajmu občanů obce. Je třeba si ale uvědomit, že obec ma jine priority než je ochrana životniho prostředi a to zajmy socialni a ekonomicke. Proto je stat garantem ochrany životniho prostředi, jak vyplyva z ustanoveni Ustavy. Pravě při ochraně životniho prostředi je kontrola ze strany statu a podřizenost rozhodovacich složek důležitym regulatorem pravě z toho uhlu pohledu, že obec...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.