Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetence
Švrčková, Marie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Kocurová, Marie (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Počáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetence AUTOR: Mgr. Marie Švrčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: Doc., PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Práce uvádí do problematiky počáteční čtenářské gramotnosti žáků na počátku primárního vzdělávání v kontinuitě s teoretickou základnou problematiky klíčových kompetencí. Koncepce práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část empirickou. Hlavní cílem práce je dle vybraných hledisek (pedagogického, didaktického) analyzovat soudobý stav výuky počátečního čtení jako rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti v návaznosti na problematiku kompetencí. Cílem teoretické části práce je uvést do teoretické základny řešeného tématu, obsahově vymezit a utřídit pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem počáteční čtenářská gramotnost a kompetence. Cílem empirické části je zjistit úroveň počáteční čtenářské gramotnosti žáků 1. a 2. ročníků základní školy a popsat stav vybraných faktorů (školního a domácího kontextu).Výzkum prezentované oblasti je kvalitativně-kvantitavního charakteru, deskripcí zkoumané oblasti, ve které je na počáteční čtenářskou gramotnost nahlíženo jako na složitý mnoho komponentový proces, ve kterém se prolíná několik rovin. Výzkumný vzorek byl výběrový, kde kritériem výběru byla metoda...
Diagnostika specifických poruch učení na úrovni učitele 1. stupně ZŠ
Vítečková, Miluše ; Kocurová, Marie (vedoucí práce)
V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Počáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetence
Švrčková, Marie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Kocurová, Marie (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Počáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetence AUTOR: Mgr. Marie Švrčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: Doc., PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Práce uvádí do problematiky počáteční čtenářské gramotnosti žáků na počátku primárního vzdělávání v kontinuitě s teoretickou základnou problematiky klíčových kompetencí. Koncepce práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část empirickou. Hlavní cílem práce je dle vybraných hledisek (pedagogického, didaktického) analyzovat soudobý stav výuky počátečního čtení jako rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti v návaznosti na problematiku kompetencí. Cílem teoretické části práce je uvést do teoretické základny řešeného tématu, obsahově vymezit a utřídit pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem počáteční čtenářská gramotnost a kompetence. Cílem empirické části je zjistit úroveň počáteční čtenářské gramotnosti žáků 1. a 2. ročníků základní školy a popsat stav vybraných faktorů (školního a domácího kontextu).Výzkum prezentované oblasti je kvalitativně-kvantitavního charakteru, deskripcí zkoumané oblasti, ve které je na počáteční čtenářskou gramotnost nahlíženo jako na složitý mnoho komponentový proces, ve kterém se prolíná několik rovin. Výzkumný vzorek byl výběrový, kde kritériem výběru byla metoda...
Diagnostika specifických poruch učení na úrovni učitele 1. stupně ZŠ
Vítečková, Miluše ; Kocurová, Marie (vedoucí práce)
V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
K možnostem predikce připravenosti předškolních dětí na výuku ve čtení a psaní
Havlisová, Helena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Kocurová, Marie (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku časné diagnostiky předpokladů ke čtení a psaní u dětí v předškolním věku. Zvolené téma je zpracováno zejména v kontextu prevence raných učebních obtíží . Teoretická část práce reflektuje některé základní aspekty a činitele ovlivňujíc! čteni a psáni , rozebírá významné okolnosti brzdicí nebo naopak facilitujíci jejich rozvoj , diskutuje především otázky předpokladů ke čtení a psaní a možnosti jejich poznávání . V empirické části práce jsou kvantitativně i kvalitativně analyzovány výsledky výzkumu zaměřeného na ověřováni vlastnosti standardizované screeningové zkoušky Testu rizika Poruch čteni a psaní pro rané školáky v populaci předškolních dětí ve věku 5,5 - 6,0 let a tím i ověřování možnosti jeho Využitelnosti pro diagnostiku připravenosti ke čteni a psáni u Předškolních dětí . Závěry výzkumu vyznívají ve prospěch využitelnosti tohoto nástroje po navržených úpravách , je konstatován jeho přínos i v pedagogické praxi . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
2 Kocúrová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.