Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čeští výtvarníci a jejich ilustrace pohádek v letech 1990-2010
Kobrynová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na České výtvarníky a jejich ilustracemi pohádek v letech 1990-2010. V úvodu jsou nastíněny její cíle, metodické postupy a struktura. Zpočátku se zabývá literární pohádkou. Jejím původem, vznikem, výstavbou, významem a doklady její existence v Čechách i ve světě. Následující kapitoly se vztahují obecně k ilustraci pohádek. Stručně je nastíněná historie ilustrování knih pro děti a mládež ve 20. století. Hlavní část práce se zaměřuje na mapování kulturní historie tradic a inovací v ilustracích pohádek v období 1990-2010. Autorka zjišťuje, že období 1990-1999 navazovalo především na předchozí tradice. Byly vydávány především výběry všeobecně známých pohádek, které ilustrovali etablovaní výtvarníci. Naproti tomu se podle autorky v období 2000-2010 situace změnila a do popředí zájmu se dostaly moderní pohádky, často autorské knihy, které ilustrovali výtvarníci nastupující generace. V tomto desetiletí se v rámci ilustrace pohádek užívala fotografie, ale i další do té doby nepříliš časté ilustrační techniky či postupy.
Čeští výtvarníci a jejich ilustrace pohádek v letech 1990-2010
Kobrynová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na České výtvarníky a jejich ilustracemi pohádek v letech 1990-2010. V úvodu jsou nastíněny její cíle, metodické postupy a struktura. Zpočátku se zabývá literární pohádkou. Jejím původem, vznikem, výstavbou, významem a doklady její existence v Čechách i ve světě. Následující kapitoly se vztahují obecně k ilustraci pohádek. Stručně je nastíněná historie ilustrování knih pro děti a mládež ve 20. století. Hlavní část práce se zaměřuje na mapování kulturní historie tradic a inovací v ilustracích pohádek v období 1990-2010. Autorka zjišťuje, že období 1990-1999 navazovalo především na předchozí tradice. Byly vydávány především výběry všeobecně známých pohádek, které ilustrovali etablovaní výtvarníci. Naproti tomu se podle autorky v období 2000-2010 situace změnila a do popředí zájmu se dostaly moderní pohádky, často autorské knihy, které ilustrovali výtvarníci nastupující generace. V tomto desetiletí se v rámci ilustrace pohádek užívala fotografie, ale i další do té doby nepříliš časté ilustrační techniky či postupy.
Antonín Střížek - malíř, kreslíř, grafik, fotograf
Kobrynová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zabývá výtvarníkem Antonínem Střížkem. Práce je rozdělena do několika kapitol. V úvodu jsou nastíněny cíle práce, metodické postupy a její struktura. Zpočátku se zaměřuje na historický kontext doby, ve které Střížek tvořil. Dále navazují malířovy životopisné údaje. Následují kapitoly, které mají vztah k jeho výtvarné práci. V bakalářské práci se uvádí, že Antonín Střížek je umělcem patřícím k postmoderní generaci českých výtvarníků. Jeho umělecká kariéra začala v osmdesátých letech. Nejprve pracoval v duchu neoexpresionismu, ale později přešel k realistické tvorbě, kterou užívá dodnes. Podle autorky zachycuje Antonín Střížek na svých obrazech reálné věci, které nás běžně obklopují. Dále uvádí, že zátiší, městské scenérie, krajiny, barevné pozadí jsou charakteristickými prvky a náměty, které se v jeho dílech často opakují. Zdůrazněna je přitom barevnost jeho obrazů, která je často ovlivněna zahraničními pobyty. Bakalářská práce se nezaměřuje jen na Střížkovu malbu, ale zabývá se také jeho fotografiemi, kresbou a grafikou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.