Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní výchova v teorii a praxi mateřské školy
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (oponent)
Území České republiky bylo ve dvacátém století více než padesát let do jisté míry separováno od velké části okolního světa. Vládnoucí politické režimy pozastavily přirozený tok výměny a migrace obyvatel. Tato skutečnost vyniká zvláště v kontrastu s rozvojem cestovních možností stejného období a s nastupující globalizací civilizace. Na základě politických změn se po roce 1990 tato situace významně změnila. Středoevropský prostor se znovu stal místem setkávání, střetávání, soužití a míšení různých sociokulturních skupin, ať už jsou tyto skupiny definovány národnostně, nábožensky, socioekonomicky, kulturně či jinak. Dá se předpokládat, že sociokulturní rozmanitost obyvatel České republiky se bude nadále zvyšovat. Budou sem přicházet uprchlíci z krizových oblastí světa, lidé z chudších zemí zde budou hledat pracovní příležitosti, zahraniční studenti zde budou využívat nabídky vzdělávacích institucí, společenská a ekonomická potřeba si vynutí příchod stále většího počtu odborníků a pracovních sil do Evropy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Naplňování multikulturní výchovy v mateřeké škole
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatňováním multikulturní výchovy v českém prostředí mateřských škol, konkrétně v mateřských školách na Praze 6, kde se vzhledem k velkému množství ambasád a rezidenčních bytů může očekávat větší počet přijatých jinojazyčných dětí. Teoretická část diplomové práce poukazuje na specifičnost předškolního období dítěte a na nezastupitelnou funkci mateřské školy právě ve spojitosti s multikulturní a interkulturní výchovou jedince. Zdůrazňuje rovněž kulturní kontext jako hlavní veličinu ovlivňující integraci. Praktická část diplomové práce předkládá konkrétní výsledky pedagogického šetření, které zahrnuje úroveň podmínek vedoucích k integraci. Zjišťuje postoje, zkušenosti a problémy pedagogů, postoje, zkušenosti a přání rodičů, ověřuje stav socializačních a komunikačních dovedností jinojazyčných dětí, hodnotí míru jejich integrace do prostředí české mateřské školy a do skupiny vrstevníků.
Multikulturní výchova v teorii a praxi mateřské školy
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (oponent)
Území České republiky bylo ve dvacátém století více než padesát let do jisté míry separováno od velké části okolního světa. Vládnoucí politické režimy pozastavily přirozený tok výměny a migrace obyvatel. Tato skutečnost vyniká zvláště v kontrastu s rozvojem cestovních možností stejného období a s nastupující globalizací civilizace. Na základě politických změn se po roce 1990 tato situace významně změnila. Středoevropský prostor se znovu stal místem setkávání, střetávání, soužití a míšení různých sociokulturních skupin, ať už jsou tyto skupiny definovány národnostně, nábožensky, socioekonomicky, kulturně či jinak. Dá se předpokládat, že sociokulturní rozmanitost obyvatel České republiky se bude nadále zvyšovat. Budou sem přicházet uprchlíci z krizových oblastí světa, lidé z chudších zemí zde budou hledat pracovní příležitosti, zahraniční studenti zde budou využívat nabídky vzdělávacích institucí, společenská a ekonomická potřeba si vynutí příchod stále většího počtu odborníků a pracovních sil do Evropy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Naplňování multikulturní výchovy v mateřeké škole
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatňováním multikulturní výchovy v českém prostředí mateřských škol, konkrétně v mateřských školách na Praze 6, kde se vzhledem k velkému množství ambasád a rezidenčních bytů může očekávat větší počet přijatých jinojazyčných dětí. Teoretická část diplomové práce poukazuje na specifičnost předškolního období dítěte a na nezastupitelnou funkci mateřské školy právě ve spojitosti s multikulturní a interkulturní výchovou jedince. Zdůrazňuje rovněž kulturní kontext jako hlavní veličinu ovlivňující integraci. Praktická část diplomové práce předkládá konkrétní výsledky pedagogického šetření, které zahrnuje úroveň podmínek vedoucích k integraci. Zjišťuje postoje, zkušenosti a problémy pedagogů, postoje, zkušenosti a přání rodičů, ověřuje stav socializačních a komunikačních dovedností jinojazyčných dětí, hodnotí míru jejich integrace do prostředí české mateřské školy a do skupiny vrstevníků.

Viz též: podobná jména autorů
1 KOŽÍŠKOVÁ, Zlata
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.