Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika osobnosti pachatele v kriminologii
Knapová, Karolína ; Marešová, Alena (vedoucí práce) ; Zoubková, Ivana (oponent)
Problematika osobnosti pachatele v kriminologii Abstrakt Ústředním tématem této diplomové práce je osobnost pachatele v kriminologii. Jedná se o problematiku velmi komplexní, která čerpá z teoretických i praktických poznatků mnoha vědních oborů. Osobnost člověka vzniká spolupůsobením obrovského množství vlivů, a nejinak je tomu i u pachatele. Cílem práce je představit osobnost pachatele jako tzv. biopsychosociální fenomén. Činitele, které se na jeho utváření podílejí, lze totiž systematicky roztřídit dle svého původu do sféry biologické, psychologické a sociální, čemuž odpovídá i rozdělení kapitol v textu diplomové práce. S ohledem na název práce pojednává první kapitola o kriminologii jako vědě, a to s bližším zaměřením na aspekty provázané s pachatelem a jeho osobností. Druhá kapitola rozebírá odlišné pojetí pachatele, s nímž se lze setkat v naukách trestního práva hmotného, trestního práva procesního a v kriminologii. Rovněž blíže popisuje podstatné pojmy vyskytující se v souvislosti s pachatelem, jako jsou např. věk, nepříčetnost či duševní porucha. Klíčovou kapitolou je kapitola třetí, zaměřená na osobnost pachatele a důležité faktory formující jeho osobnost. První podkapitola se zabývá biologickými faktory (jako jsou pohlaví nebo věk) a vlivem dědičnosti. Druhá podkapitola podrobněji rozebírá...
Konverzační pravidla používaná při výslechu dětí
Knapová, Karolína ; Brousilová, Klára (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce představuje tzv. konverzační pravidla (angl. ground rules) používaná při výslechu dětí a nejvýznamnější dokumenty, v nichž jsou pravidla obsažena. V rámci České republiky není této oblasti věnováno mnoho literatury, proto je v textu pracováno především se zahraničními zdroji. Teoretická část se soustředí na vysvětlení podstaty konverzačních pravidel, popisuje jednotlivá konverzační pravidla, klíčové protokoly a výsledky souvisejících výzkumů. Zároveň obsahuje kapitolu týkající se verbální komunikace s dítětem, včetně množství příkladů. Empirická část představuje návrh výzkumu, jehož cílem je popsat efekt vyzkoušení konverzačních pravidel u dětí mladšího školního věku. Zejména zda vyzkoušení pravidel vede následně k jejich častějšímu užití ze strany dítěte. Přínosy výzkumu by byly jednak empiricky podložené poznatky, jakým způsobem děti prakticky využijí konverzační pravidla, pokud dojde k edukaci či tréninku. Dále se bude jednat o první výzkum tohoto typu v České republice, což přinese bližší pohled na tuto problematiku v českém prostředí.

Viz též: podobná jména autorů
5 Knapová, Kateřina
7 Knapová, Kristýna
5 Kňapová, Kateřina
7 Kňapová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.