Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační systémy v éře cloud computingu
Klimt, Roman ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kuncl, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou cloud computingu a jejich služeb s důrazem na problematiku informačních systémů typu ERP. V práci je nejprve rozebírána problematika historického vývoje cloud computingu. Dále se práce zaměřuje již na cloud computing samotný. V této části jsou diskutovány možné typy a služby cloud computingu a je provedena podrobná analýza poskytovatelů infrastruktury jako služba (IaaS) a na základě zvolené metodiky jsou tito poskytovatelé ohodnoceni. Další část práce se detailně zabývá jednou z možných služeb cloud computingu - software jako služba (SaaS). Jsou diskutovány klíčové charakteristiky tohoto přístupu. Tento přístup je porovnán s dalšími možnostmi poskytování informačních systémů -- s koncepty ASP a on-premise. Detailně jsou analyzovány benefity a rizika plynoucí z tohoto konceptu jak pro poskytovatele, tak pro zákazníky. Dále se již práce zabývá popisem zvolené společnosti dodávající informační systémy typu ERP na lokálním trhu klasickou formou. Na základě analýzy současných problémů a hrozeb společnosti bylo rozhodnuto o změně způsobu dodávky jednoho z produktů společnosti -- formou SaaS. Na základě rozhodnutí poskytovat informační systém společnosti formou SaaS, je nutno zvolený informační systém pozměnit jak z hlediska architektury, tak z hlediska celkového přístupu k produktu ve společnosti. Z důvodu minimalizace nákladů je využita stávající funkcionalita systému. Jsou diskutovány možnosti, jak funkcionalitu současného produktu využít a je proveden návrh řešení. Na návrh nové architektury a celé obchodní strategie produktu je nahlíženo ze tří úhlů pohledů -- technologického, procesního a ekonomického. Na závěr práce jsou porovnány oba koncepty dodávky informačního systému. Na příkladu zákaznické společnosti je provedena kalkulace a diskuze nad potenciální atraktivitou navrženého řešení pro zákazníky.
Reakce na výjimky a alerty v ETL
Klimt, Roman ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato práce se věnuje informačním systémům nazývaným Business Intelligence (BI). Konkrétně se zaměřím hlavně na část získávání dat z primárních systémů neboli etapu nazývanou jako extract, transform, load (ETL). ETL je jedna z klíčových fází BI řešení, jedná se o výchozí část, při které se načítají data z primárních systémů podniku. Na tom, v jakém stavu budou data přenesená do datového skladu, závisí veškeré prováděné analýzy a vytvářené reporty. Cílem této práce je navrhnout řešení pro již provozované projekty, které postrádají automatizovaný mechanismus informování uživatelů o chybných datech. V případě, že data z primárních systémů jsou v takovém stavu, že se k nim procesu ETL nepodaří přiřadit příslušné klíče, tak se tato data ukládají do speciálních tabulek a nezahrnují se do analýz. Jedná se o velmi závažný problém, jelikož analýzy a reporty, které systém vytváří, mohou být značně zkresleny. Tato data většinou nelze opravit nijak jinak, než opravou v primárních systémech. Aby se data mohla opravit, musí správci primárních systémů o těchto datech vědět. Právě pro informování správců systémů se pokusím navrhnout automatizovaný systém informování pomocí rozesílaných e-mailů s informacemi o špatných datech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.