Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příběh jako inspirace pro psychodidaktické myšlení
Karoušová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o vývoji, významu, funkci a možnostech využití příběhu v současné edukační realitě. Práce se zaměřuje na příběh v průběhu času a vymezuje jeho místo v postmoderní společnosti. Zkoumá příběh i optikou několika psychologických směrů a především očima moderní pedagogiky. Důvodem k podrobnému nahlížení na příběh z mnoha stran je skutečnost, že bych ráda předložila možné aspekty působení příběhu a odryla možnosti, jak s příběhem pracovat coby didaktickou metodou. V teoretické části se poměrně podrobně zabývám příběhem z hlediska historického, náboženského, filozofického a psychologického, protože se domnívám, že tato východiska mohou být právě kýženou inspirací pro psychodidaktické myšlení. Ve speciálně teoretické části uvádím teoretická pedagogická vymezení a principy pro uplatnění příběhu v edukaci. Rozebírám možnosti využití příběhu coby nástroje pro zefektivnění a obohacení výchovně vzdělávacího procesu.
Motivace rodičů k výběru waldorfského typu vzdělávání
Karoušová, Veronika ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Cílem práce je z velké části najít odpověď na otázky: Co přivádí rodiče a potažmo jejich děti do lavic waldorfských škol? Proč překonávají v mnoha případech dojíždění z velké dálky? Proč platí školné? Proč každý měsíc dochází na třídní schůzky? Proč pracují a pomáhají škole bez nároku na odměnu? V teoretické části je vymezen pojem motivace, zmapována určitá specifika waldorfského školství a přiblíženy nosné myšlenky z oblasti výchovy a metodiky vyučování podle Dr. Rudolfa Steinera, zakladatele Anthroposofie, z níž waldorfská pedagogika vychází. V empirické části jsou zhodnoceny výsledky výzkumné sondy zaměřené na motivaci rodičů k volbě waldorfské školy pro své děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.