|
Studie dopadů destinace Singltrek pod Smrkem na region
Kamenický, Matěj
Diplomová práce se zabývá analýzou dopadu vybudování destinace stezek Singltrek pod Smrkem v Novém Městě pod Smrkem na přilehlý region. Výsledky byly zpracovány na základě dotazníkového šetření mezi návštěvníky stezek a obyvateli přilehlých obcí a rozhovory s podnikatelskými subjekty v regionu. K vyhodnocení dat byla použita metoda analýzy nákladů a výnosů (CBA). Mezi výrazné přínosy projektu patří snížení míry nezaměstnanosti v regionu, užitek z konzumace služby pro návštěvníky areálu nebo zvýšené zisky podnikatelských subjektů. Pomocí metody vnitřního výnosového procenta, které bylo vyčísleno na 20,6 %, bylo zjištěno, že přínosy realizace převažují nad náklady zápory. Na závěr byly doporučeny postupy pro další udržování a rozvoj projektu, který může být ohrožen nově vznikajícími destinacemi stejného zaměření.
|
|
Hudební znečištění veřejných místech
Bryšková, Jarmila ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Kamenický, Matej (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice hudebního znečištění, jehož účinkům jsme vystaveni pokaždé, když se nacházíme v dosahu hlasité, nechtěně poslouchané, obtěžující, dráždivé nebo jinak rušivé hudby. S tímto druhem hluku se tedy setkáváme každodenně a většinou jeho dopady ignorujeme. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V části teoretické se seznámíme s hlavními charakteristikami, s prováděnými výzkumy a s nejčastější formou hudebního hluku - hudební kulisou, hudbou na pozadí. Nástrojem sběru dat pro vlastní výzkum je dotazník, který vyplnilo 136 respondentů. Cílem této práce je jednak ucelený a komplexní přehled této málo prozkoumané a složité problematiky a jednak zhodnocení, na jakých veřejných místech se s hudebním hlukem setkáváme nejčastěji, jak jej vnímáme a hodnotíme. Za hlavní výsledky práce považuji zjištění, že většině lidí hudební hluk na veřejných místech vadí. Nejvíce hudební hluk vadí v restauracích a čekárnách. Zároveň v restauracích, kavárnách a čekárnách je žádaná tichá hudba. V obchodech preferují mladší věkové kategorie hlasitou hudbu, naopak tichou hudbu preferují respondenti středního věku. Proti hudebnímu hluku se lidé příliš nebrání. Pokud ano, nejčastěji se obracejí na číšníka v restauraci nebo jejího majitele, na sousedy nebo na správce jejich domu.
|
|
Partnerství pro místní rozvoj na příkladu Nového Města na Moravě
Kamenický, Matěj
Bakalářská práce je zaměřena na koncept Partnerství pro místní rozvoj, na jeho aplikaci a zhodnocení jeho přínosů. Koncept je aplikován na příkladu podniku Sporten, a. s. a města Nového Města na Moravě. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na vysvětlení důležitých pojmů, které se týkají, jak místního (regionálního) rozvoje a komunikačních nástrojů, tak pojmů s nimi souvisejících. Praktická část je zaměřená na analýzu výsledků marketingového průzkumu a následné doporučení z nich vyplívající, které by mohly pomoct zlepšit místní rozvoj a vzájemné vztahy města s podnikem a s občany.
|