Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poruchy chování u dospívajících v kontextu socializace
Kajuková, Věra ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapování faktorů, které se podílejí na vzniku a rozvoji poruch chování v kontextu socializace. Konkrétně se zabýváme rizikovými faktory na straně objektů a subjektů socializace a jejich vlivu na vznik a rozvoj poruch chování. Dále se orientujeme na načrtnutí povahy poruch chování v souvislosti s jejich projevy. Práce je pro přehlednost rozdělena na část teoretickou a na část empirickou. V první části této práce shrnujeme dosavadní poznatky o poruchách chování u dětí a dospívajících. Teoretická část zahrnuje kapitolu týkající se socializace. Konkrétně se zabýváme etapami socializace, prostředky (činiteli) socializace a způsoby socializace. Dále se věnujeme konkrétním prvkům socializačního procesu v souvislosti s poruchami chování, podrobněji se orientujeme zejména na prostředí rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Následující kapitoly obsahují informace týkající se epidemiologie poruch chování a používaných diagnostických kritérií, jednotlivých poruch chování a jejich projevů. Určitý prostor ponecháváme také etiologii poruch chování, zabýváme se rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními. V závěru empirické části se dotýkáme řešení problémů dětí s poruchami chování - prevenci, výchovné intervenci a léčbě. Empirická část je tvořena kasuistikami čtyř jedinců - dvou...
Suicidální chování dětí a dospívajících
Kajuková, Věra ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Cílem této práce bylo zmapování rizikových faktorů a jejich vlivu na suicidální chování a představení jeho struktury a dynamiky. A to konkrétně u dvou adolescentů. Z důvodu přehlednosti jsem práci rozdělila na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsem se věnovala koncepci suicidia v rámci vývoje společnosti a epidemiologii suicidií v České republice i ve světě. Dále jsem se zabývala pojetím smrti u dětí a dospívajících a samotným suicidálním chováním, konkrétně jeho formami, způsoby a motivy. Orientovala jsem se také na suicidální vývoj jako proces. Podrobněji jsem se zabývala zejména faktory, které jsou vzhledem k suicidálnímu chování považovány za rizikové. Pro přehlednost jsem je rozdělila na faktory vnější a vnitřní ( konkrétně psychiatrické poruchy). Ve druhé polovině teoretické části jsem představila diagnostické prostředky užívané pro posuzování suicidálního dítěte a adolescenta, dále jsem se zaměřila na nástroje léčby zohledněné vzhledem k aktuálnímu psychickému stavu suicidálního dítěte a dospívajícího a době, před jakou byl suicidální akt spáchán. Nezbytný prostor jsem ponechala také možnostem prevence. V závěru teoretické části jsem ze zamyslela nad společenským postojem k suicidálním jedincům a kompatibilním právním předpisům. Praktickou část tvořily dvě kazuistiky, jejichž...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.