Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybraní obratlovci Jizerských hor v badatelsky orientované výuce zoologie na základních a středních školách
Kršková, Adéla ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Práce má dvě části, a to teoretickou, zahrnující samostatnou kapitolu o Jizerských horách jako celku s uvedením jejich geologické stavby, klimatu, botanického i zoologického složení a tří osobností, které jsou s Jizerskými horami spojovány, a část praktickou. V první kapitole jsou v deseti podkapitolách vytipováni obratlovci běžně obývající Jizerské hory, kteří by mohli být zařazeni do výuky přírodopisu sedmé a osmé třídy základní školy nebo biologie nižších ročníků víceletých gymnázií či zoologie gymnázií. V další kapitole jsou zmíněné naučné stezky, které jsou později v praktické části navrhovány jako obohacující prvky zoologických exkurzí, které v rámci chráněné krajinné oblasti musí být vedeny po vyznačených cestách. Své místo v práci má i kapitola o ptačí oblasti Jizerských hor, která byla vymezena díky tetřívku obecnému a sýci rousnému. V předposlední kapitole teoretické části jsou uvedena vybraná střediska ekologické výchovy, případně organizace, které pro školy pořádají programy zaměřené na obratlovce, dále je zde zmíněno zařazení výuky přírodopisu v základních školách a je zdůrazněn uskutečněný průzkum, který spočíval ve zjištění učebnic, které se na základních školách v okolí Jablonce nad Nisou používají. V závěru má své místo zařazení výuky biologie na gymnáziích s přihlédnutím k...
Biologické a edukační uplatnění QR kódů
Kršková, Adéla ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá zkoumáním možnosti využití QR kódů ve vzdělávání a v terénu na území České republiky. Ve druhé kapitole je na základě poznatků shromážděných z dostupných pramenů podán přehled historie vzniku QR kódů, jsou vysvětleny technické parametry, představeny typy QR kódů a možnosti obsahu, který mohou v sobě nést, následně je uvedena praktická ukázka vytvoření QR kódu a způsoby jeho načtení. Ve třetí kapitole se práce soustředí na praktické využití QR kódů, přičemž jsou zde uvedeny zjištěné příklady jejich používání v needukativních oborech včetně hodnocení jejich smysluplnosti, po němž se práce zabývá vlastním využitím QR kódů ve vzdělávání a jejich edukačním uplatněním se snahou poukázat na individualizaci vyučovacího procesu a způsob možného zpřístupnění výuky pro hendikepované žáky. Je zde provedena analýza několika případů již uskutečněného praktického využití QR kódů s porovnáváním skutečné funkcionality a pouhé motivační funkce. V rámci čtvrté kapitoly jsou QR kódy kriticky hodnoceny se zřetelem na jejich uplatnění ve výuce biologie. Klíčová slova: QR kód, vzdělání, biologie, funkcionalita.
Prevence zranění kolenního a hlezenního kloubu u hráčů basketbalu z pohledu fyzioterapie
KRŠKOVÁ, Adéla
Tématem této práce je prevence zranění kolenního a hlezenního kloubu u basketbalistů z pohledu fyzioterapie. Pro tuto práci jsem si stanovila dva cíle. Sestavení terapie pro prevenci zranění kolenního a hlezenního kloubu a poté zjištění účinnosti této terapie.V návaznosti na cíle jsem stanovila výzkumnou otázku: Dojde vlivem stanovené terapie ke zlepšení sledovaných partií? V teoretické části mé práce jsem se zabývala historií a definicí basketbalu, podrobnou anatomií kolenního a hlezenního kloubu, zraněním kolenního a hlezenního kloubu a vyšetřením obou kloubů. Popsala jsem nejčastější obecné příčiny vzniku úrazů u sportovců a popsala jsem některé způsoby prevence. Potřebná data jsem získávala v rámci kvalitativního výzkumu. K získání dat jsem využila techniku rozhovoru, aspekce, palpace a dynamické vyšetření.Výzkum jsem prováděla u hráčů basketbalu z týmu BK Tigers České Budějovice, ročník 1999 2001. Z tohoto souboru jsem vybrala respondenty s problémy v oblasti hlezenního nebo kolenního kloubu. Během terapie všichni respondenti pokračovali ve svých běžných aktivitách a zúčastňovali se všech sportovních aktivit spolu s celým týmem. Podle výsledků vstupního vyšetření jsem sestavila terapii zaměřenou na zlepšení stávajícího stavu sledovaných segmentů. Terapii jsem zakončila výstupním vyšetřením. Zhodnotila jsem změny, ke kterým během terapie došlo. U většiny hráčů došlo ke zvýšení svalové síly, zvětšení rozsahu pohybu a hlavně ke zlepšení stability v oblasti obou sledovaných kloubů. Na základě výsledků je možné konstatovat, že výzkumná otázka byla zodpovězena kladně. Prokázala jsem, že navržená terapie je vhodná pro zlepšení stavu sledovaných segmentů a je tedy vhodná jako prevence před jejich poraněním. Doporučila jsem respondentům pokračovat s navrženým cvičením a zařadit je do běžného tréninkového procesu. Tato bakalářská práce by mohla posloužit trenérům i hráčům basketbalu, pro zlepšení stability v kolenním a hlezenním kloubu a tím i ke snížení počtu úrazů.

Viz též: podobná jména autorů
1 Krsková, Andrea
3 Kršková, Adéla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.