Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Co zásadně ovlivnilo rodiče dětí se sluchovým postižením při výběru typu komunikace?
Spálenková, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Jungwirthová, Iva (oponent)
Práce se zabývá způsoby vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Jejím cílem je zjistit jak se rozhodují rodiče při volbě jazykového kódu pro své neslyšící děti. Uvádí rozdělení sluchových vad a také představuje různé diagnostické metody vyšetření sluchu u novorozenců. Dívá se do historie a poukazuje na mezníky v dějinách, které výrazně ovlivnily vzdělávání neslyšících. Dále popisuje zásadní rozdíly v komunikaci slyšících s neslyšící komunitou. Také zdůrazňuje, jak různé jsou reakce slyšících a neslyšících rodičů na narození dítěte se sluchovým postižením. Ukazuje, že vlastní zkušenost neslyšících rodičů pro výchovu neslyšících dětí je velice cenná. Také se zmiňuje o kochleárních implantátech, uvádí jejich pozitiva a negativa a také různé postoje slyšících a neslyšících k této sluchové neuroprotéze. Empirická část práce pomocí výzkumných rozhovorů zjišťuje, jakými způsoby se rodiče rozhodují o jazykovém kódu pro své dítě, jaká jsou úskalí tohoto rozhodování a čím jsou rodiče nejvíce ovlivňováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Co zásadně ovlivnilo rodiče dětí se sluchovým postižením při výběru typu komunikace?
Spálenková, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Jungwirthová, Iva (oponent)
Práce se zabývá způsoby komunikace s dětmi se sluchovým postižením. Jejím cílem je zjistit, jak se rozhodují rodiče při volbě jazykového kódu pro své neslyšící děti. Uvádí rozdělení sluchových vad a stručně se zmiňuje o komunitě Neslyšících. Představuje způsoby komunikace s dětmi se sluchovým postižením. Dále popisuje vývoj sluchu a řeči u dětí se sluchovým postižením a různé diagnostické metody vyšetření sluchu. Zmiňuje se o kompenzačních pomůckách včetně kochleárního implantátu. Také zdůrazňuje, jak různé jsou reakce slyšících a neslyšících rodičů na narození dítěte se sluchovým postižením. Ukazuje, že vlastní zkušenost neslyšících rodičů s výchovu neslyšících dětí je velice cenná. Empirická část práce prostřednictvím výzkumných rozhovorů zjišťuje, jaká jsou úskalí rozhodování a čím jsou rodiče nejvíce ovlivňováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Co zásadně ovlivnilo rodiče dětí se sluchovým postižením při výběru typu komunikace?
Spálenková, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Jungwirthová, Iva (oponent)
Práce se zabývá způsoby vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Jejím cílem je zjistit jak se rozhodují rodiče při volbě jazykového kódu pro své neslyšící děti. Uvádí rozdělení sluchových vad a také představuje různé diagnostické metody vyšetření sluchu u novorozenců. Dívá se do historie a poukazuje na mezníky v dějinách, které výrazně ovlivnily vzdělávání neslyšících. Dále popisuje zásadní rozdíly v komunikaci slyšících s neslyšící komunitou. Také zdůrazňuje, jak různé jsou reakce slyšících a neslyšících rodičů na narození dítěte se sluchovým postižením. Ukazuje, že vlastní zkušenost neslyšících rodičů pro výchovu neslyšících dětí je velice cenná. Také se zmiňuje o kochleárních implantátech, uvádí jejich pozitiva a negativa a také různé postoje slyšících a neslyšících k této sluchové neuroprotéze. Empirická část práce pomocí výzkumných rozhovorů zjišťuje, jakými způsoby se rodiče rozhodují o jazykovém kódu pro své dítě, jaká jsou úskalí tohoto rozhodování a čím jsou rodiče nejvíce ovlivňováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.