Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací politika vůči Romům v ČR: aplikace teoretického přístupu sociální konstrukce cílových populací na problematiku vzdělávání romských žáků na českých školách
Jeráčková, Aneta ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Práce se zabývá vzdělávací politikou ve vztahu k romským žákům v České republice. Tuto problematiku zkoumá za využití teoretického přístupu sociální konstrukce cílových populací. Vzdělávací politika vůči romským žákům má prokazatelně negativní charakter, jelikož skrze ni dochází k segregaci velkého množství romských žáků mimo hlavní vzdělávací proud a znemožňuje jim tak přístup k plnohodnotnému vzdělání. Proti této dvojkolejnosti vzdělávacího systému se staví koncept inkluzivního vzdělání, který je na úrovni Evropské unie považován za efektivnější a prospěšnější pro celou společnost. V české společnosti, odborné i té laické, však existuje značná názorová nejednotnost, pokud jde o reformování vzdělávacího systému směrem k inkluzivnější a otevřenější formě. Přestože je koncept inkluzivního vzdělání již dlouhodobě formálně přijat vládou jako směr, kterým by se měl český vzdělávací systém ubírat, tak k reálné změně systému, ani ke zlepšení situace romských žáků na českých školách zatím nedochází. Za využití teoretických poznatků přístupu sociální konstrukce cílových populací, se tato práce snaží porozumět současné podobě české vzdělávací politiky vůči romským žákům, snaží se odpovědět na otázku: proč má vůči dané sociální skupině převažující negativní charakter. Za tímto účelem identifikuje sociální...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.