Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Flexibilní dávkování inzulinu a dieta
Jeníčková, Eliška ; Flekač, Milan (vedoucí práce) ; Trachta, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi inzulinem a sacharidy v rámci metabolismu a nejvýznamnější poruchou těchto fyziologických pochodů ve formě onemocnění diabetes mellitus. Zabývá se také možnostmi léčby inzulínem u pacientů s diabetes mellitus 2. typu s důrazem na nutriční aspekt. Teoretická část je rozdělena na tři části. První představuje popis metabolismu sacharidů u zdravého člověka a představení inzulinu jako nezbytnou látku v tomto procesu. Druhá část je věnována patofyziologickému obrazu onemocnění, jeho příčinám a rizikovým faktorům. Podrobně jsou zde také popsány dva základní druhy nemoci - 1. a 2. typ. Třetí část je věnována léčbě. Řeší se zde možnosti nutriční terapie, ale také farmakoterapie inzulinem a jinými léčivy. Poslední část teoretické části vyúsťuje výzkumnou prací, jež se zabývá vlivem edukace a změny v inzulinoterapii z fixního na flexibilní dávkování u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. Pacienti byli sledování po dobu šesti týdnů a byli během této doby opakovaně edukováni. K relevantnímu vyhodnocení byly použity změny hodnot glykovaného hemoglobinu a záznamy z glukometrů. Provedeným výzkumem bylo zjištěno na kolik má tato změna potenciál zlepšit kompenzaci diabetes mellitus a zda jsou pacienti dostatečně motivováni si nový princip dávkování osvojit. Sledovaní...
Výtvarná koncepce filmu "Normal". Město jako dramatický prostor filmu.
Jeníčková, Eliška ; Nekvasil, Ondřej (vedoucí práce) ; Iblová, Radmila (oponent)
Teoretická část práce se zabývá prostředím města a jeho zpracováním ve filmu. Předmětem zájmu je především současné město a výskyt rozdílných typů městské struktury ve filmu. Metodou práce je rozbor konkrétních snímků, který se zaměřuje na scénografické řešení snímku jako celku a zároveň na souvislost mezi interiérem a exteriérem ve filmu. Hlavní část magisterské práce řeší návrh výtvarné podoby filmu Normál podle scénáře Julia Ševčíka. Scénář je zpracováním příběhu sériového vraha Petra Kurtena, odehrává se v Německu v roce 1930. Práce se skládá ze stručného shrnutí historických okolností, popisu návrhu, samotného výtvarného zpracování obrazů a dobových referencí. Výtvarná část obsahuje zobrazení nejdůležitějších scén, vybraných tak, aby byla vyřešena většina prostředí, která se ve scénáři vyskytují. Základní část návrhu je prezentována v černobílém provedení, pro doplnění slouží řada barevných perspektiv, které navozují barevné ladění a atmosféru snímku. Cílem celé práce je vytvoření dramatického prostředí v souladu se scénářem a reáliemi příslušné doby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.