Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná řemeslná tvorba drobných producentů a strategie, kterými vstupují do interakcí s konzumenty jejich zboží.
Jarolím, Jakub ; Jakoubek, Marek (vedoucí práce) ; Kreisslová, Sandra (oponent)
Práce se zabývá problematikou řemeslné tvorby, provozované individuálními výrobci nebo malými firmami. Autor se profesně věnuje brašnářství, tudíž je v rámci sledovaného terénu insiderem a věnuje se vztahům mezi producenty řemeslného zboží a jeho konzumenty. Tyto vztahy nedeterminuje jen užitná hodnota zboží a jeho cena, ale především jejich symbolická hodnota. Vztahy producentů i konzumentů zahrnují celou řadu rituálů. Vyráběné artefakty producenti i konzumenti označují přívlastkem tradiční a koncept tradice je producenty komodifikován a marketingově užíván za účelem zvýšení zisku. Ve sledovaném poli jsou znatelná velká klišé, vztahující se k mýtu o zlatých českých ručičkách nebo Tomáši Baťovi. Důležitým principem pro navazování vztahů mezi producenty i konzumenty je geografická vzdálenost. Výrobci se mezi sebou navzájem vymezují, a pakliže se některý z nich odchyluje od výrobních postupů, které jsou vnímány jako tradiční, může se tento provinilec stát rituálně nečistým. Dalším důležitým principem, který je zásadní pro ustanovení vztahů konzument - producent, je udržitelný rozvoj. Tvůrci mezi sebou často kooperují. Spolupráce se jeví výhodnější než agrese a konzumentům je kooperace tvůrců sympatická. Technologické inovace vytvářejí mezi producenty a konzumenty jisté tenze, které souvisejí s...
Pozici firmy BMW na českém automobilovém trhu
Jarolím, Jakub ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce analyzuje společnost BMW z několika pohledů. První část se podrobně zabývá historickým vývojem a popisem nejdůležitějších událostí firmy. V další části práce je rozebráno postavení společnosti na světovém trhu, hodnocení krizového roku 2009, aktuální stav a očekávaný vývoj do budoucna. Dále je charakterizován český automobilový trh a český automobilový průmysl, je analyzován tržní podíl společnosti BMW na českém trhu mezi všemi producenty, i mezi producenty luxusních vozů. Je rovněž provedena finanční analýza české pobočky BMW. Poslední část práce je pak věnována dvěma osobním výzkumům, ve kterých bylo zkoumáno, jak je značka BMW vnímána českými spotřebiteli a jak jsou stávající čeští zákazníci spokojeni se servisními službami. Výsledky výzkumů přinesly poznatky, které by mohla firma využít ke zlepšení svého postavení na českém trhu.

Viz též: podobná jména autorů
1 Jarolím, Jan
4 Jarolím, Jordán
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.