Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití dramatické výchovy v hodinách etické výchovy v počátcích školní docházky
Janků, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve vyučování etické výchovy na prvním stupni základní školy. Cílem práce je ukázat, že propojením dramatické výchovy a etické výchovy se mohou efektivně rozvíjet mravní postoje žáků. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá vymezením obou výchov a charakteristikou žáků mladšího školního věku. V praktické části je na základě pětiměsíčního pozorování žáků třetí třídy Základní školy Bratranců Veverkových Pardubice vytvořen návrh a následná realizace deseti lekcí dramatické výchovy, jejichž obsahem jsou témata etické výchovy. Lekce jsou zaměřené na rozvoj žáků v těchto oblastech: komunikace, sebehodnocení a ocenění druhých, respektování pravidel, tvořivosti, asertivního chování, citlivosti k okolnímu prostředí. Realizované lekce jsou reflektovány, s ohledem na plnění vytyčených cílů. Závěr shrnuje výsledky získané pozorováním skupiny. Z výsledků vyplývá, že metody dramatické výchovy mohou zprostředkovat žákům autentický prožitek, který výrazně ovlivní jejich hodnoty a mravní postoje. Výsledky diplomové práce také ukázaly, že mravní rozvoj žáků na prvním stupni základní školy závisí na osobnosti vyučujícího pedagoga.
Využití dramatické výchovy v hodinách etické výchovy v počátcích školní docházky
Janků, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve vyučování etické výchovy na prvním stupni základní školy. Cílem práce je ukázat, že propojením dramatické výchovy a etické výchovy se mohou efektivně rozvíjet mravní postoje žáků. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá vymezením obou výchov a charakteristikou žáků mladšího školního věku. V praktické části je na základě pětiměsíčního pozorování žáků třetí třídy Základní školy Bratranců Veverkových Pardubice vytvořen návrh a následná realizace deseti lekcí dramatické výchovy, jejichž obsahem jsou témata etické výchovy. Lekce jsou zaměřené na rozvoj žáků v těchto oblastech: komunikace, sebehodnocení a ocenění druhých, respektování pravidel, tvořivosti, asertivního chování, citlivosti k okolnímu prostředí. Realizované lekce jsou reflektovány, s ohledem na plnění vytyčených cílů. Závěr shrnuje výsledky získané pozorováním skupiny. Z výsledků vyplývá, že metody dramatické výchovy mohou zprostředkovat žákům autentický prožitek, který výrazně ovlivní jejich hodnoty a mravní postoje. Výsledky diplomové práce také ukázaly, že mravní rozvoj žáků na prvním stupni základní školy závisí na osobnosti vyučujícího pedagoga.
Soubor národních věcných autorit a jeho aplikace ve specializovaných knihovnách na příkladu Knihovny Vojenského historického ústavu
Janků, Veronika ; Balíková, Marie (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Tématem diplomové práce je obecně Soubor národních věcných autorit a problémy spojené s jeho aplikací v Knihovně Vojenského historického ústavu. Práce je v první části zaměřena na obsahovou analýzu dokumentu a věcné pořádání. Charakterizovány jsou stručně i jednotlivé typy selekčních jazyků, přičemž je kladen důraz hlavně na deskriptorové selekční jazyky a tezaury. Hlavní část popisuje samotný Soubor národních věcných autorit a jeho jednotlivé dílčí soubory, jeho funkci, zabývá se úlohou MDT a skupiny Konspektu a také přibližuje problematiku vyhledávání informací v souvislosti se souborem autorit. Dále je práce věnována Knihovně Vojenského historického ústavu a zejména pak průběhu a stavu věcného zpracování v této instituci. Poslední celek přibližuje konkrétní aplikaci Souboru národních věcných autorit a jednotlivé problematické oblasti s touto aplikací související. Závěr práce patří zhodnocení vhodného postupu a vývoje věcného zpracování v Knihovně Vojenského historického ústavu.

Viz též: podobná jména autorů
2 Janků, Vítězslav
2 Janků, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.