Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití autentických audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí
Mrzílková, Anna ; Kučerová, Magdalena (vedoucí práce) ; Janišová, Míla (oponent)
Tato diplomová práce nastiňuje možnosti, jak lze při výuce FLE využívat autentická videa z platformy YouTube primárně určená frankofonnímu publiku. Práce představuje výhody a nevýhody použití takového dokumentu a navrhuje vhodnou metodiku jeho zpracování tak, aby plnil didaktický účel zejména se zaměřením na rozvoj klíčových kompetencí dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Praktická část je tvořena případovou studií. Vytvořená výuková jednotka pro jazykovou úroveň B1 založená na práci s videem je testována pěti vyučujícími. Na základě polostrukturovaného rozhovoru s těmito vyučujícími a metody zúčastněného pozorování výuky dle testovaného materiálu je zpracována analýza funkčnosti tohoto materiálu zejména s ohledem na to, zda sloužil k rozvoji klíčových kompetencí. Tato analýza by také měla postihnout, zdali u vybraných vyučujících nastal posun vnímání práce s autentickými audiovizuálními dokumenty ve výuce a zdali by podobné materiály ve výuce používali.
Reforma shody příčestí minulého ve francouzštině v kontextu českých středních škol
Floriánová, Saša ; Kučerová, Magdalena (vedoucí práce) ; Janišová, Míla (oponent)
Bakalářská práce "Reforma shody příčestí minulého ve francouzštině v kontextu českých středních škol" analyzuje dané pravidlo v kontextu reformy jeho užívání. První část práce teoreticky popisuje za pomoci základních normativních gramatik shodu příčestí minulého s předmětem přímým u sloves časovaných s pomocným slovesem avoir a také vznik tohoto pravidla. Zabývá se otázkou reformy pravidla a popisuje debatu vyvolanou ve frankofonní společnosti tendencí některých lingvistů pravidlo měnit či vypustit. Vztah k reformě zkoumá práce v kontextu výuky francouzštiny jako cizího jazyka v českém prostředí. Praktická část se totiž zaměřuje na učitele francouzštiny jako cizího jazyka na středních školách v ČR. Za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru práce zjišťuje, jak se vyučuje pravidlo v praxi a jak ho vnímají učitelé francouzštiny, a dále zjišťuje postoj učitelů k reformám francouzského pravopisu, konkrétně k potřebě reformy zmíněného pravidla. Pracuje s předpokladem, že tento postoj je založený na praxi z výuky a reflektuje potřeby žáků. Klíčová slova: reforma francouzského pravopisu, příčestí minulé, shoda, francouzská gramatika, lingvistika, výuka francouzštiny jako cizího jazyka, školství
The ways to aestheticize consumption and advertising in three chosen modern novels
Averina, Aleksandra ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Tato práce se klade za cil analyzovat prostředky estetizace konzumní společnosti a reklamy ve třech dílech: 99 franců od Frédérica Beigbedera, Black Friday od Christopha Léona a Debout- payé od Gauze. Tento výběr nám umožňuje vidět obraz spotřeby ze tří různých stran. U Beigbedera nalezneme lidi, kteří vyrábějí reklamu, Christophe Leon nám otevírá svět spotřeby a nákupu, a jako hlavní problém vidíme spotřebitele. Gauz v Debout-payé nám umožňuje vidět lidi, kteří pracují "na nohou", aby ostatní mohli spotřebovat. Vypravěč v každém románu se snaží předat obraz konzumní společnosti, každý vypravěč si vybírá svou sociální úroveň. Naše analýza bude založena na teorii konzumace Jeana Baudrillarda a myšlenkách Umberta Eca na média a masovou komunikaci. Vzhledem k pozici práce na průsečíku literatury a sociologie bude jedna z kapitol této práce věnována literárním stylům, které autoři volí k estetizaci nebo "odestetizaci" spotřeby. V dalších kapitolách budeme analyzovat sociální stránku nákupu v románech.
The Czech Centre in Paris and its role in promoting Czech culture in France
Bartoncová, Linda ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Kučerová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Le Centre tchèque de Paris et son rôle dans la promotion de la culture tchèque en France je zaměřena na síť Českých center, konkrétně na České centrum v Paříži, jeho činnost a přínos v oblasti propagace české kultury, historie a umělecké tvorby. Teoretická část se bude zabývat historií Českého centra, bude přiblížena jeho charakteristika, spolupráce s osobnostmi a vazby na jiné instituce. Náplní práce budou především způsoby prezentace české kultury za pomoci umělců a autorů v rámci aktivit pořádaných výše zmíněnou institucí. Praktická část práce bude založena na použití informačních zdrojů, jako jsou dotazníky, informace zveřejněné Českým centrem a rozhovor se stávajícím ředitelem Českého centra Jiřím Hnilicou. Bude prozkoumána cílová skupina návštěvníků centra na základě jednotlivých aspektů - národnostního, věkového, zájmového aj.
Wirriyamu: kolonialismus očima Williamse Sassina
Oplová, Eliška ; Šarše, Vojtěch (vedoucí práce) ; Janišová, Míla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dílem guinejského spisovatele Williamse Sassina: Wirriyamu (v českém překladu Jarmily Ortové: Džunglí kráčí smrt). V první kapitole s pomocí historických zdrojů popisuje realitu bývalé portugalské kolonie: Mosambiku. Přibližuje také okolnosti masakru ve Wiriyamu. Ve druhé kapitole hodnotí poznatky v komparativní analýze fikčního světa Sassina odrážejícího koloniální realitu. Konkrétně porovnává tři problematiky: střet kultur, jazyků a náboženství, reprezentaci různých pohledů na kolonizaci v románu Wirriyamu a nakonec ekonomicko-sociální aspekty kolonizace.
Maghrebská svědectví: analýza literárních strategií použitých pro verbalizaci traumatizujících zkušeností ženských spisovatelek a dopad jejich děl na současnou frankofonní společnost
Vacková, Barbora ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Šarše, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce přiblíží problematiku postavení žen v maghrebské společnosti skrze zvolená díla francouzsky píšících autorek současné literární scény. Práce je rozdělena na dvě části. V té první, teoretické, představíme autorky, politický kontext, v němž jejich tvorba vzniká a teorii mužské dominance francouzského sociologa Pierra Bourdieua. Následně definujeme literaturu svědectví podle teoretického díla Catherine Coquio. V literárně analytické části dojde k samotné analýze literárních děl, opřené o poznatky teoretické části. Jako zdroje nám také poslouží mediální i osobní rozhovory spisovatelek. Na autobiografických příbězích Saïdy Menebhi, Souad Labbize a Rachidy Yacoubi definujeme použité literární postupy, jimiž spisovatelky předávají čtenáři své traumatizující životní zkušenosti. Veškeré informace nakonec podrobíme komparaci, čímž docílíme vzniku uceleného obrazu získaných znalostí.
Podoby vypravěče v autobiografických románech Marcela Pagnola
Kroupová, Michaela ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vypravěče v autobiografickém díle Jak voní tymián od Marcela Pagnola, zejména v prvních dvou knihách s názvy Tatínkova sláva a Maminčin zámek. Snaží se charakterizovat vypravěčské strategie, kterými autor zprostředkovává příběh a zároveň tvoří svou identitu. Dále pak jednotlivé vypravěčské perspektivy a jejich vzájemnou koexistenci a konfrontaci. Práce se opírá zejména o knihu Vypravěč: Kategorie narativní analýzy profesora Tomáše Kubíčka. Klíčová slova Vypravěč, autobiografie, Marcel Pagnol, perspektiva, vyprávění, vypravěčské strategie, narativní identita
Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR
Malcharová, Johana ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Kučerová, Magdalena (oponent)
Francouzština jakožto cizí jazyk je na středních školách standardně vyučována. Způsobů a prostředků, jak cizí jazyk studentům předat je bezpochyby mnoho. V této práci se specificky zaměřím na vliv francouzské literatury při výuce francouzského jazyka. Na to, o kolik může její zařazení do běžné výuky obohatit studentův vztah k cizí kultuře a usnadnit tak samotný proces osvojování cizí řeči. Tato bakalářská práce má za cíl nejen obhájit a zdůraznit důležitost francouzské literatury při výuce francouzského jazyka, nýbrž rovněž pomocí dotazníku zmapovat v jaké míře je v současnosti francouzská literatura součástí výuky francouzského jazyka na středních školách v ČR, a jak na její začlenění do výuky pohlížejí studenti a učitelé. Klíčová slova francouzská literatura, jazykové dovednosti, střední škola, výuka francouzského jazyka, kultura/kulturní kontext, porozumění textu
Reflexe tvorby Patricka Chamoiseaua optikou Frantze Fanona
Korecká, Alžběta ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Šarše, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem sociopolitických jevů, které jsou důsledkem koloniální minulosti ve francouzském departmentu Martinik. K demonstraci těchto jevů používám knihu antilského autora Patricka Chamoiseaua Solibo Ohromný. Jednotlivé prvky, které jsou charakteristické pro společnosti, které byly pod koloniální správou Francie jsou popsány v knize staršího autora původem z Martiniku Frantze Fanona Černé kůže, bílé masky. V prvních kapitolách se zaměřuji hlavně na francouzský jazyk jakožto primární nástroj koloniální nadvlády. Poté analyzuji další oblasti (administrativa, školství, policie), ve kterých se systém založený na dominanci propsal do společenského uspořádání. Jednotlivé Fanonovy teze (týkající se komplexu méněcennosti) aplikuji na úryvky z Chamoiseauovy knihy. Na konci práce se zaměřuji na vymezování identity, což je pro oba autory klíčovým tématem. Klíčová slova Frantz Fanon, Patrick Chamoiseau, frankofonní antilská literatura, Martinik, kolonialismus, kreolština, kulturní identita
Petrkov: Proměna domova v místo paměti
Endrová, Sára ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Činátl, Kamil (oponent)
Bakalářská práce "Petrkov: Proměna domova v místo paměti" pojednává o přeměně petrkovského zámečku, jakožto bývalého domova rodiny Reynkových, v prostor, který se stal památkou a následně i česko-francouzským centrem literatury a výtvarného umění. Na základě shromážděných pramenů si klade za cíl určit, jak místo paměti vzniká, ale také jak se ukotvuje. Sleduje, které jevy se na tvorbě tohoto symbolického prostoru podílely. Dále dokumentuje, jak Petrkov vnímali jeho původní obyvatelé a hosté, až do současnosti, kdy se toto místo co do obyvatel vyprázdnilo a stává se památníkem, místem paměti, do kterého promítáme svá očekávání a formování kulturní identity. Na závěr nastiňuje současný projekt centra literatury a výtvarného umění s jeho cíli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Janišová, Marie
1 Janišová, Markéta
1 Janišová, Michaela
1 Janišová, Miluše
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.