Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv středoevropské modernity na srbskou postmoderní literaturu
Janečková, Tereza ; Nedvědová, Milada (vedoucí práce) ; Vlainić, Sandra (oponent)
Celá práce se zabývá vztahem mezi středoevropské literatury a srbské postmoderní literatury. V první části je na pozadí definice západoevropské moderní prózy charakterizována modernita střední Evropy. Jako základní témata této literatury jsou určující zánik doposud pevného světa, existence paralelního fikčního světa, který hrdinu postupně pohlcuje, tematizace psaní a viny a fragmetarizace nebo rozpad celé fabule. Tuto první část doplňuje základní náčrt srbské moderny a avantgardy. V druhé části je teoreticky definována postmoderna . Po krátké charakteristice obou hlavních srbských postmoderních autorů, Milorada Paviće a Dragana Velikiće, jsou tato témata vyhledána a aplikována na jejich tvorbu. Některá, jako paralelní svět či tematizace psaní, se podařilo nalézt u obou autorů, byť v poněkud pozměněné podobě. Jiná naopak u postmodernistů téměř chybí. Druhá část je doplněna charakteristikou základních postmoderních proudů v Bulharsku a Chorvatsku jako hlavních zástupcích ostatních balkánských zemí.
Bosenská identita v postjugoslávské literatuře
Janečková, Tereza ; Otčenášek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nedvědová, Milada (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, existuje-li v postjugoslávské próze nějaká společná identita, o které by se dalo mluvit jako o bosenské. Nejprve vysvětluje základní teoretická východiska: otázku národní literatury, kánonu a literární identity. Na několika příkladech z předjugoslávské a jugoslávské prózy se ukáže, že v určité době společná identita existovala. Poslední část práce analyzuje konkrétní ukázky z tvorby porozpadové Bosny , a to včetně autorů, kteří odešli do emigrace, a pomocí výše naznačené teorie a teorie o rozpadu mýtu se snaží najít odpověď na titulní otázku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv středoevropské modernity na srbskou postmoderní literaturu
Janečková, Tereza ; Vlainić, Sandra (oponent) ; Nedvědová, Milada (vedoucí práce)
Celá práce se zabývá vztahem mezi středoevropské literatury a srbské postmoderní literatury. V první části je na pozadí definice západoevropské moderní prózy charakterizována modernita střední Evropy. Jako základní témata této literatury jsou určující zánik doposud pevného světa, existence paralelního fikčního světa, který hrdinu postupně pohlcuje, tematizace psaní a viny a fragmetarizace nebo rozpad celé fabule. Tuto první část doplňuje základní náčrt srbské moderny a avantgardy. V druhé části je teoreticky definována postmoderna . Po krátké charakteristice obou hlavních srbských postmoderních autorů, Milorada Paviće a Dragana Velikiće, jsou tato témata vyhledána a aplikována na jejich tvorbu. Některá, jako paralelní svět či tematizace psaní, se podařilo nalézt u obou autorů, byť v poněkud pozměněné podobě. Jiná naopak u postmodernistů téměř chybí. Druhá část je doplněna charakteristikou základních postmoderních proudů v Bulharsku a Chorvatsku jako hlavních zástupcích ostatních balkánských zemí.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
JANEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výukou cizích jazyků v rámci dramatické výchovy. Jedná se zejména o výuku předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá volným časem, aktivitami prováděnými ve volném čase, osobností pedagoga. Dále jsou zde zmíněny nejznámější alternativní školy a podrobněji je rozebrána waldorfská pedagogika. Praktická část začíná uvedením do průběhu vyučovací hodiny cizího jazyka. Jsou zde uvedeny pomůcky, které děti při výuce používají, a zmíněny formy odměn a trestů. Praktická část také popisuje výuku anglického jazyka v Základní škole a v Mateřském centru. Anglický jazyk je zde vyučován hravým a zábavným způsobem. Dále je v práci uvedeno několik dramatických her, jejichž prostřednictvím se dá cizí jazyk vyučovat.

Viz též: podobná jména autorů
4 JANEČKOVÁ, Tereza
4 Janečková, Terezie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.