Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Informační zahlcení jako informační bariéra u studentů
Jůnová, Sabina ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování informačního zahlcení jako informační bariéry u studentů. V teoretické části byly shrnuty poznatky získané z odborné literatury týkající se informačního zahlcení, dalších příbuzných fenoménů a možných strategií využitelných pro vypořádávání se se zahlcením. Výzkumná část práce byla realizována formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Výzkum se zaměřil na zjištění toho, v jakých kontextech se studenti s informačním zahlcením setkávají, zda jim dělá problémy s naplněním jejich informačních potřeb a jak se s ním vypořádávají. V rámci výzkumu bylo odhaleno, že se studenti setkávají s informačním zahlcením v osobním životě i v akademickém kontextu a někteří dokonce i v pracovním prostředí. Mají s ním spojeny negativní pocity, zdržení a nutnost větší investice času a energie do naplnění své informační potřeby. Nevnímají ho ale příliš jako nepřekonatelnou bariéru, jelikož si vypěstovali strategie pro jeho překonávání. Mezi těmito strategiemi se objevili vyhledávací strategie, vyhýbání se informacím, osobní management informací, čtenářské strategie, získání výpomoci od dalších lidí či využití umělé inteligence.
Bariéry v získávání odborných informací studenty Filozofické Fakulty Univerzity Karlovy
Jůnová, Sabina ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku informačních bariér u vysokoškolských studentů při získávání odborných informací. Cílem práce je zjištění, zda studenti Filozofické fakulty Univerzity Karlovy naráží na bariéry při získávání odborných informací a pokud ano, tak identifikovat na jaké. V teoretické části se práce zabývá úvodem do problematiky informačních bariér uvedeného do širšího kontextu informačního chování, jeho výzkumu a jemu příbuzných fenoménů. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum informačních bariér uskutečněný mezi studenty FF UK s použitím dotazníkové metody. V kontextu informačních bariér je i následně zkoumáno informační prostředí FF UK.

Viz též: podobná jména autorů
2 Jůnová, Štěpánka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.