Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Život jen potud má cenu, pokud je službou." Leontina Mašínová (1882 - 1975)
JÍCHOVÁ, Marie
Diplomová práce zachycuje životní příběh učitelky a spisovatelky Leontiny Mašínové, která se narodila v Plzni v roce 1882 a zemřela v Lázních Bělohrad v roce 1975. Práce je sepsána na základě studia odborné literatury a pramenů uložených v LA PNP Praha (detašované pracoviště Staré Hrady), v Městském kulturním středisku Lázně Bělohrad. Východiskem je teze, že životním povoláním Leontiny Mašínové byla především její učitelská činnost, ze které vycházela a čerpala, když psala pro děti. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola reflektuje život Leontiny Mašínové od narození až po úmrtí se zvláštním zřetelem k dětství {--} k období, které se stalo pro ni východiskem k učitelské a později i spisovatelské dráze. Druhá kapitola je věnována dějinám školství. Obsahuje myšlenky význačných pedagogů a některé školské reformy, které se nějakým způsobem dotýkaly životního příběhu Leontiny Mašínové. Nezbytnou součástí této kapitoly jsou také její učitelské metody. Třetí a poslední kapitola je zaměřena především na literární tvorbu Leontiny Mašínové určenou dětskému čtenáři. Součástí diplomové práce jsou i přílohy, které zachycují jak Leontinin vztah k Bělohradskému kraji, tak i fotografie, jež souvisí s životním příběhem učitelky a spisovatelky Leontiny Mašínové.
Plán krizové připravenosti pro Jihočeskou univerzitu v ČB - Koleje a menzy, zajišťující plnění opatření vyplývajících z krizového plánu kraje.
JÍCHOVÁ, Marie
Po novelizaci zákona č.240/2000Sb., o krizovém řízení byla aktualizována povinnost zpracovávat plány krizové připravenosti pro jednotlivé subjekty, zajišťující plnění opatření vyplývajících z krizového plánu kraje. Z tohoto důvodu jsem se ve své diplomové práci zaměřila na zpracování Plánu krizové připravenosti pro Koleje a menzy Jihočeské univerzity. V teoretické části práce jsem se nejprve věnovala vysvětlení některých základních pojmů. Na tuto část jsem navázala deskripcí hrozeb a rizik spolu s hodnotícími metodami. Dále jsem se zaměřila na opatření k ochraně obyvatelstva, která jsou v ČR na velmi dobré úrovni, některá se dokonce stala vzorem pro okolní státy. Zmínila jsem se o krizových stavech, které se vyhlašují v případech, kdy mimořádná událost přeroste v krizovou situaci. Poté jsem formulovala úlohu státních orgánů, orgánů územních samosprávních celků, bezpečnostních rad a krizových štábů. Teoretické poznatky jsem zakončila problematikou bezpečnostního plánování, jež si klade za cíl redukovat následky situací, které nás ohrožují. Na teoretickou část navazuje výzkum, který proběhl kvalitativní formou sběru dat. Hlavní otázka, na niž chce tato práce odpovědět, zní: Jaká jsou rizika, která ohrožují plnění úkolů vyplývajících Jihočeské univerzitě v ČB - Koleje a menzy z krizového plánu kraje? Pro metodiku diplomové práce bylo stěžejní shromáždit údaje potřebné pro zpracování plánu krizové připravenosti, čehož jsem dosáhla pomocí řízených rozhovorů s ředitelem Kolejí a menz JU, bezpečnostním technikem JU, vedoucím menzy, zaměstnanců údržby a spoluprácí s ČHMÚ. Další významné informace jsem získala díky spolupráci s HZS Jihočeského kraje, který poskytoval nutnou součinnost ke zpracování tohoto plánu. Jednalo se zejména o informace k analýze vnějšího ohrožení. Následně jsem provedla analýzu vnitřních rizik, která by mohla narušit funkci subjektu a tím i plnění úkolů z krizového plánu kraje. V této fázi bylo nezbytné prozkoumat budovy Kolejí a menz JU.Při analýze rizik jsem došla k závěru, že provoz Kolejí a menz JU mohou přerušit následující ohrožení: přirozené povodně (pouze v případě kolejí K5 a K6), zvláštní povodně, přeprava nebezpečných látek po pozemních komunikacích, rizika plynoucí z klimatických podmínek (sněhové kalamity a dlouhotrvající mrazy, bouřky, vichřice, přívalové deště), požáry budov, úniky plynu (ohrožují budovy kolejí K1, K2, K3 a menzy, v kterých se plyn využívá pro provoz zařízení pro vaření), přerušení dodávek elektrické energie, přerušení dodávek tepla a výpadky v zásobování potravinami a vodou. Každému identifikovanému ohrožení jsem v operativní části plánu krizové připravenosti přiřadila možný dopad na provoz zařízení, postupy řešení a zvážila jsem možnost využití subjektu za daných situací.Výsledkem diplomové práce je zpracovaný Plán krizové připravenosti pro Koleje a menzy JU, který je vnitřním dokumentem právnické osoby k zabezpečení řešení úkolů za krizových situací. PKP je zpracován jak v listinné, tak elektronické podobě a bude umístěn v kanceláři rektora JU, ředitele a zástupce ředitele Kolejí a menz JU a v neposlední řadě u HZS JčK. Plány krizové připravenosti, jakož i ostatní plány, podléhají po čtyřech letech aktualizaci, neboť může docházet ke změně charakteru ohrožení, kontaktů či změně organizační struktury. Poznatky diplomové práce mohou sloužit nejen pro řešení krizových situací, ale zároveň je mohou využít také studenti JU, jako zdroj informací popřípadě mohou navázat další prací zaměřenou například na vytvoření vhodných podmínek a prostor pro komunikaci s lidmi, které zasáhla krizová situace, a kteří byli nuceni opustit své domovy a ubytovat se dočasně v budovách Kolejí a menz JU. Neboť při těchto událostech dochází k velkému nátlaku na lidskou psychiku, a proto je nezbytné těmto lidem zajistit pomoc.

Viz též: podobná jména autorů
3 JÍCHOVÁ, Marie
1 JÍCHOVÁ, Michaela
1 Jíchová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.