Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná koncepce filmu "Obydlený ostrov" podle knihy Arkadije a Borise Strugackých. Žánr sci-fi v ruské kinematografii.
Astakhova, Anna ; KOČÍ, Jindřich (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Cílem této diplomové práce je výtvarné a teoretické zpracování filmu žánru sci-fi podle knižní předlohy Arkadije a Borise Strugackých Obydlený ostrov. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá definicí žánru sci-fi, jeho historickým vývojem a také analýzou tvůrčích přístupů v zobrazení cizí planety anebo světa budoucnosti v ruské kinematografii. Rozmanitost přístupů jsem se rozhodla analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřila na jejich výtvarnou stránku, využití atmosféry a filmových prostředí. Výtvarná část práce obsahuje vlastní výtvarnou koncepci filmu.
Výtvarná koncepce filmu "1984" podle knihy George Orwella. Antiutopie a totalita v české a světové kinematografii.
Othmanová, Sofie ; IBLOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; BORÁROS, Henrich (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem antiutopie a totality v české a světové kinematografii a dále zpracovává návrh výtvarné koncepce filmu Devatenáct set osmdesát čtyři podle knihy George Orwella. Teoretická část této práce se zabývá definicí vztahu mezi antiutopií a totalitou, jejich charakteristickými prvky a jak se projevují ve filmu. Tento fenomén je z hlediska výtvarného řešení podrobněji rozebírán v rozborech vybraných filmů. Druhá část této práce pak řeší samotný návrh výtvarné koncepce filmu. Koncepce je zpracována od urbánního celku po jednotlivé exteriérové a interiérové dekorace a návrhu jejich realizace.
Výtvarná koncepce filmu "Killing on Carnival Row" podle scénáře Travise Beachama,
Nováková, Magdalena ; IBLOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; KOUTSKÁ, Kateřina (oponent)
Diplomová práce zobrazuje fantasy žánr ve světové kinematografii na přelomu 20. a 21. století. Žánr definuje a dále se zaměřuje na jeden z podžánrů - urban fantasy. Na několika filmových příkladech rozebírá tento fenomén v současné světové tvorbě. Hlavní část zpracovává vlastní výtvarnou koncepci na základě scénáře "Killing on Carnival row" Trevise Beachama. Daný návrh řeší prostor od urbánního celku až po konkrétní návrh exteriérů a interiérů.
Výtvarná koncepce filmu "Ronnie Rocket or The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence" podle scénáře Davida Lynche, vizuální svět filmů režiséra Davida Lynche.
Mayerová, Anna ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Abstrakt Náplní mé diplomové práce je výtvarná koncepce filmu na motivy nerealizovaného scénáře Davida Lynche. Diplomová práce sestává z části teoretické a praktické. Teoretická část, s podtitulem Vizuální svět filmů Davida Lynche, popisuje vliv kulturního prostředí, inspiračních zdrojů a volné tvorby na vizuální svět jeho filmů. Poukazuje na základní estetické symboly vycházející z kulturního prostředí a podvědomí umělce a demonstruje jejich užití na vybraných filmech. Ve filmovém rozboru následně sleduje vývoj dalších vizuálních prostředků charakteristických pro vizuální styl filmů Davida Lynche. Praktická část prezentuje vlastní výtvarný návrh filmu RONNIE ROCKET OR The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence na motivy scénáře Davida Lynche. Popisuje základní dějovou linii příběhu a jeho výtvarnou koncepci. Zahrnuje obrazovou část včetně komentářů k jednotlivým obrazům, scénosled a reference.
Výtvarná koncepce filmu "Vlci a psi" podle scénáře Marka Epsteina - filmové zpracování historické situace po skončení druhé světové války v Evropě na příkladech české a světové kinematografie.
Dubenský, David ; KOUTSKÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Praktická část diplomové práce se zabývá výtvarným zpracováním scénáře Marka Epsteina Vlci a psi. Scénář tématizuje historickou situaci po skončení druhé světové války v Evropě, konkrétně odsun sudetských Němců z bývalého Československa v roce 1945. Praktická část diplomové práce přináší vizuální koncept a strukturu, která je prezentována návrhy dekorací a scén. Dekorace jsou vizualizovány barevnými perspektivními pohledy, návrhy jednotlivých staveb a schématickými výkresy. Teoretická část diplomové práce se zabývá rozbory a charakteristikami uvedených filmových děl, která s danou problematikou úzce souvisí a tématizují podobnou historickou situaci filmovou řečí. V jednotlivých rozborech je představena jejich vizuální stránka a struktura. Výsledky teoretické práce byly jedním z podkladů pro definici a vizualizaci praktické části diplomové práce. Dalším důležitým teoretickým zdrojem bylo studium dobových referencí, dokumentů a internetových portálů zabývajících se daným tématem. Výsledky diplomové práce mohou sloužit jako zdroj zajímavých informací pro veřejnost, jako inspirace pro filmové produkce, nebo jako studijní materiál studentům vysokých škol s podobným zaměřením.
Výtvarná koncepce filmu "Osudná vejce" podle povídky Michaila Bulgakova Osudná vejce (Rokovyje jajca, 1942). Adaptace ruské literatury ve světové kinematografii.
Vocelová, Kateřina ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Náplní mé diplomové práce je výtvarné koncepce dobové povídky. Zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická se zamýšlí nad zpracováním dvou filmů a jednoho seriálu ze světové kinematografie a příkladu filmu českého. Hodnotí jejich výtvarnou stránku. V praktické části předkládám vlastní výtvarný návrh na koncepci k povídce Osudná vejce. Návrh komentuji slovně, prezentuji obrazové zpracování a nejdůležitější reference. Popisuji děj a předkládám scénosled vypracovaný na základě textu povídky.
Výtvarná koncepce filmu podle knihy "Tracyho tygr" autora Williama Saroyana a výtvarné zpracování literární předlohy s výjimečným výtvarným počinem na příkladech světové kinematografie
Jílková, Lada ; Iblová, Radmila (vedoucí práce) ; Nekvasil, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá analýzou příběhu z knihy Tracyho tygr a výtvarným řešením scén podle tohoto zadání. Zpočátku teoretické práce jsem rozebírala několik filmů, které jsou podle literární předlohy a vizuálně souvisí s tímto příběhem. V druhé části jsem vyvozovala z analýzy a vytvořila závěrečný scénosled tohoto příběhu a jednotlivé obrazy scén s řešením modelu města a jednotlivých ulic použitých ve filmu a také přiložila inspirační rešerše
Výtvarná koncepce filmu dle scénáře "Leopold III. musí zmizet", příklady výtvarného řešení žánru filmové parodie a crazy komedie v českém a světovém filmu
Kukla, Martin ; Nekvasil, Ondřej (vedoucí práce) ; Iblová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem českých, potažmo i francouzských filmových crazy komedií 60. a 70. let, zejména pak těmi, které vykazují parodický charakter. Se zvláštním důrazem se pak tato práce věnuje výtvarnému pojetí těch filmových komedií, které vytvářejí svůj vlastní fiktivní svět v podobě neexistujících států a vymyšlených reálií. Součástí této diplomové práce je návrh výtvarného řešení filmu dle scénáře vycházejícího z estetiky a charakteru výše zmíněné filmové produkce.
Výtvarná koncepce filmu "Normal". Město jako dramatický prostor filmu.
Jeníčková, Eliška ; Nekvasil, Ondřej (vedoucí práce) ; Iblová, Radmila (oponent)
Teoretická část práce se zabývá prostředím města a jeho zpracováním ve filmu. Předmětem zájmu je především současné město a výskyt rozdílných typů městské struktury ve filmu. Metodou práce je rozbor konkrétních snímků, který se zaměřuje na scénografické řešení snímku jako celku a zároveň na souvislost mezi interiérem a exteriérem ve filmu. Hlavní část magisterské práce řeší návrh výtvarné podoby filmu Normál podle scénáře Julia Ševčíka. Scénář je zpracováním příběhu sériového vraha Petra Kurtena, odehrává se v Německu v roce 1930. Práce se skládá ze stručného shrnutí historických okolností, popisu návrhu, samotného výtvarného zpracování obrazů a dobových referencí. Výtvarná část obsahuje zobrazení nejdůležitějších scén, vybraných tak, aby byla vyřešena většina prostředí, která se ve scénáři vyskytují. Základní část návrhu je prezentována v černobílém provedení, pro doplnění slouží řada barevných perspektiv, které navozují barevné ladění a atmosféru snímku. Cílem celé práce je vytvoření dramatického prostředí v souladu se scénářem a reáliemi příslušné doby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.