Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematické úlohy z reálného života pro střední školu za pomoci interaktivní tabule
Hyánek, Martin ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Matematické úlohy z reálného života pro střední školu za pomoci interaktivní tabule. (Diplomová práce.) ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Cílem bylo prozkoumat její didaktický potenciál při výuce matematických funkcí. Pro tento účel byly vytvořeny a popsány tři interaktivní prezentace v programech Smart Notebook a Math Tools zaměřené na elementární matematické funkce, které jsou demonstrovány na příkladech z reálného života a propojují znalosti z různých předmětů. Konkrétně jde o kvadratickou funkci a její aplikaci ve sportu, exponenciální funkci a její aplikaci v geografii a goniometrickou funkci sinus a její aplikaci v hudební výchově. Jedna z prezentací byla vyzkoušena v praxi při výuce. Práce reflektuje zkušenosti z hodiny a zkoumá také, jak použití interaktivní tabule vnímají samotní žáci. Potvrdila se nezastupitelná role učitele při použití IWB. Teoretická část práce kontextualizuje používání interaktivní tabule z historického, technického a didaktického hlediska. Práce by mohla sloužit i jako inspirace pro praktické využití interaktivní tabule ve výuce matematiky. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), interaktivní výuka, Smart Notebook, Math Tools, matematické funkce
Matematické úlohy z reálného života pro střední školu za pomoci interaktivní tabule
Hyánek, Martin ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Matematické úlohy z reálného života pro střední školu za pomoci interaktivní tabule. (Diplomová práce.) ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Cílem bylo prozkoumat její didaktický potenciál při výuce matematických funkcí. Pro tento účel byly vytvořeny a popsány tři interaktivní prezentace v programech Smart Notebook a Math Tools zaměřené na elementární matematické funkce, které jsou demonstrovány na příkladech z reálného života a propojují znalosti z různých předmětů. Konkrétně jde o kvadratickou funkci a její aplikaci ve sportu, exponenciální funkci a její aplikaci v geografii a goniometrickou funkci sinus a její aplikaci v hudební výchově. Jedna z prezentací byla vyzkoušena v praxi při výuce. Práce reflektuje zkušenosti z hodiny a zkoumá také, jak použití interaktivní tabule vnímají samotní žáci. Potvrdila se nezastupitelná role učitele při použití IWB. Teoretická část práce kontextualizuje používání interaktivní tabule z historického, technického a didaktického hlediska. Práce by mohla sloužit i jako inspirace pro praktické využití interaktivní tabule ve výuce matematiky. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), interaktivní výuka, Smart Notebook, Math Tools, matematické funkce

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.