Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak vyučovat o holocaustu - metodické náměty
Hupková, Soňa ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tento citát jsem zvolila záměrně, protože si myslím, že vystihuje problematiku, které se ve své diplomové práci věnuji. Kdykoliv otevřete jakoukoliv publikaci věnovanou problematice židovského národanebo vyhledáváte ve slovníku heslo "holocaust", narazíte na statistiku, která obecně zní: přibližně 6 miliónů Židů v Evropě bylo v období 2. světové války pronásledováno a nakonec systematicky vyvražděno nacistickým terorem v rozmezí let 1933 - 1945. Tyto informace jsou samozřejmě pravdivé, ale mám obavu, že jsou až příliš obecné na to, aby si jednotlivec, který je ve výchovně - vzdělávacím procesu uvědomil fakt, co to holocaust vlastně byl. Při této myšlence jsem se pozastavila a výsledkem je moje diplomová práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak vyučovat o holocaustu
Hupková, Soňa ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Rigorózní práci jsem nazvala " Jak vyučovat o holocaustu"- metodické náměty a věnuji se v ní v první řadě problematice zpřístupňování informací na toto téma. Práci jsem rozdělila na 2 části. V první části práce se věnuji metodikám, projektům a konceptům vyučování školských i mimoškolských institucí, které mají jako hlavní prioritu svého působení vyučování o Židech, židovské kultuře, diskriminaci, předcházení patologickým jevům ve společnosti a varování před uniformitou, která může za určitých okolností vést "totalitě". Soustředila jsem se na průzkum literatury věnované problematice holocaustu na trhu z hlediska její využitelnosti a také jsem se věnovala průzkumu učebnic vydaných před a po roce 1989 stejně jako jejich schopností zpřístupnit informace o holocaustu. V druhé, praktické části se věnuji otázce zájmu o problematiku výuky o holocaustu na VŠ v ČR a dotazníkové akci na třech různých středních školách, která mi poskytla základní rámec o tom, jak žáci vnímají problematiku holocaustu. Cíl mé práce je tedy jednoduchý a je možné jej shrnout do jedné otázky: "Jak vyučovat o problematice holocaustu na druhém stupni ZŠ a SŠ tak, aby žáci pochopili kontext, který toto téma obnáší, aby se v tématu orientovali, kriticky mysleli a dokázali svoje poznatky využít v praktickém životě tak, aby nedělali hanbu sobě a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.