Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů pro detekci zubů na 3D polygonálním modelu čelisti. Postupně zde popisuji možné způsoby detekce tvarů na počítačovém modelu, včetně jejich využití na konkrétním 3D modelu čelisti. Dále zde probírám problematiku filtrace takto získaných segmentů, aby byly spolehlivě odděleny regiony zubního oblouku a zbytku čelisti. Všechny tyto poznatky poté použiji pro tvorbu cílové aplikace. Zde je možnost výběru ze dvou uživatelských nabídek, jedné jako jednoduchého uživatelského prostředí, kde demonstruji možné použití v praxi, druhé pak testovací, která umožňuje demonstraci použitých filtrů a jejich vliv na detekci. Program je psaný v jazyce C++ ve vývojovém prostředí MS Visual Studio 2005 a přeložen pod jeho interním kompilátorem. Testován byl pod OS MS Windows XP a MS Windows Vista.  
Skicář 3D modelů
David, Tomáš ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování a reprezentace polygonálních modelů. Věnuje se metodám tvorby a úpravy 3D modelů, především pak metodě skicování. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého zásuvného modulu do aplikace OpenFlipper. Tento modul umožňuje vytváření 3D modelu objektu pomocí nakreslení uzavřené čáry.
Generování dráhy nástroje při 3 osém frézování 3D polygonálních modelů
Nedvědický, Jan ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice generování dráhy pro 3 osé frézování na základě polygonálních modelů. Úvodní část se zabývá rozborem základních pojmů a témat souvisejících s řešenou úlohou. Hlavní část práce řeší postupy a problémy při implementaci jednoduchého generátoru dráhy nástroje. Probrány jsou jednoduché strategie frézování založené na pohybu nástroje v rovině. Součástí práce je implementace zásuvného modulu aplikace OpenFlipper, ve kterém jsou použity a prakticky ověřeny popsané postupy.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Horák, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hulík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí povrchu z mračna bodů. Popisuje návrh, implementaci a testování metody založené na detekci rovin a Delaunayho triangulaci. Aplikace umožňuje zrekonstruovat povrch ve formě trojúhelníkové sítě.
Skicář 3D modelů
David, Tomáš ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování a reprezentace polygonálních modelů. Věnuje se metodám tvorby a úpravy 3D modelů, především pak metodě skicování. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého zásuvného modulu do aplikace OpenFlipper. Tento modul umožňuje vytváření 3D modelu objektu pomocí nakreslení uzavřené čáry.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Horák, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hulík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí povrchu z mračna bodů. Popisuje návrh, implementaci a testování metody založené na detekci rovin a Delaunayho triangulaci. Aplikace umožňuje zrekonstruovat povrch ve formě trojúhelníkové sítě.
Klasifikace zubů na 3D polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací řešení klasifikace zubů na polygonálním modelu otisku čelisti. Postupně v ní popisuji možnosti procházení a reprezentace polygonálního modelu v paměti počítače, detekci roviny prokládající křivku zubního oblouku a proložení plochy reprezentující přibližnou zubní rovinu. Dále se zabývám možností generování výškové mapy usnadňující zařazení jednotlivých zubů do širšího kontextu (zubního oblouku) a detekcí těchto zubů na úrovni výškové mapy. Současně nabízím možnosti segmentace trojrozměrného modelu tak, abych z něho byl schopen extrahovat hranice vymezující zuby. V závěru navrženého algoritmu spojuji tyto dva postupy ve výsledný způsob detekce a klasifikace jednotlivých zubů tak, že aplikace bude schopna automaticky rozpoznávat a zařazovat zuby ke korespondujícím jménům s minimálním zásahem uživatele. V druhé části tohoto dokumentu se nachází popis implementovaného řešení. Podle zadání navrhuji výše zmíněné postupy s důrazem na multiplatformní chování a maximální pohodlí uživatele.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Kantor, Roman ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V téhle práci diskutuji problém detekce zubů ve 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti.  Opisuji zde možné postupy, za pomocí kterých je možné požadovaného výsledku dosáhnout.  Zhodnocuji jejich výhody a nevýhody a určuji tu, kterou považuji za nejvhodnější. Tenhle zvolený postup pak rozvádím podrobněji včetně rozboru teoretických podkladů potřebných na jeho vytvoření. 
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů pro detekci zubů na 3D polygonálním modelu čelisti. Postupně zde popisuji možné způsoby detekce tvarů na počítačovém modelu, včetně jejich využití na konkrétním 3D modelu čelisti. Dále zde probírám problematiku filtrace takto získaných segmentů, aby byly spolehlivě odděleny regiony zubního oblouku a zbytku čelisti. Všechny tyto poznatky poté použiji pro tvorbu cílové aplikace. Zde je možnost výběru ze dvou uživatelských nabídek, jedné jako jednoduchého uživatelského prostředí, kde demonstruji možné použití v praxi, druhé pak testovací, která umožňuje demonstraci použitých filtrů a jejich vliv na detekci. Program je psaný v jazyce C++ ve vývojovém prostředí MS Visual Studio 2005 a přeložen pod jeho interním kompilátorem. Testován byl pod OS MS Windows XP a MS Windows Vista.  
Generování dráhy nástroje při 3 osém frézování 3D polygonálních modelů
Nedvědický, Jan ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice generování dráhy pro 3 osé frézování na základě polygonálních modelů. Úvodní část se zabývá rozborem základních pojmů a témat souvisejících s řešenou úlohou. Hlavní část práce řeší postupy a problémy při implementaci jednoduchého generátoru dráhy nástroje. Probrány jsou jednoduché strategie frézování založené na pohybu nástroje v rovině. Součástí práce je implementace zásuvného modulu aplikace OpenFlipper, ve kterém jsou použity a prakticky ověřeny popsané postupy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.