|
Postavení vlastních značek maloobchodního řetězce
HUBÁČKOVÁ, Petra
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit doporučení pro rozvoj vlastních značek maloobchodního řetězce. Dílčím cílem je zjistit postoje spotřebitelů k privátním značkám na území České republiky a dále zjistit jejich názory na privátní značky vybraného maloobchodního řetězce. Pro tuto práci byl vybrán maloobchodní řetězec Kaufland v. o. s. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část práce se zabývá zejména pojmem privátní značka. Dále řeší pojmy jako značka, historii, vývoj a druhy značek a privátních značek či marketingový výzkum. Praktická část práce je věnována představení vybraného maloobchodního řetězce. Jedná se o maloobchodní řetězec Kaufland v. o. s. Následně jsou zde představeny také privátní značky tohoto řetězce, některé jsou detailněji popsány pro lepší představu čtenáře o sortimentu řetězce. Jsou to značky jako například K-Classic, SWITCH ON, K-Bio, Cultura Vini či Kuniboo. Podstatnou část práce tvoří analýza výsledků z provedeného dotazníkového šetření na téma Postavení vlastních značek maloobchodního řetězce, na základě kterého došlo k vypracování návrhu pro rozvoj privátních značek daného řetězce.
|
| |
| |
| |
|
Mluva vinařů
HUBÁČKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá mluvou vinařů. Teoretická část pojednává o Českém jazyce a jeho útvarech a vrstvách a blíže řeší fenomén slangu. Obsahuje také nárys problematiky vinohradnictví a vinaření. Hlavní část diplomové práce sestává ze slovníku pojmů užívaných ve vinařském prostředí. Praktická část zařazuje sebrané výrazy do systému češtiny a hledá mezi nimi příklady aspektů slangů - systematizaci, univerbizaci, synonymitu, homonymitu a pojmovou diferenciaci. Dále zkoumá způsoby tvoření daných slov a snaží se je klasifikovat podle různých hledisek např.: podle slovních druhů, onomaziologicky, podle věku mluvčích apod.
|