|
Písmo a jeho vývoj u předškolních dětí v pojetí E. Ferreiro
Holá, Andrea ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na písmo u předškolních dětí a jeho vývoj v kontextu teorie argentinské psycholožky E. Ferreiro a jejích spolupracovníků, která má své kořeny v Piagetově genetické epistemologii. E. Ferreiro sledovala a následně periodizovala dětské prekoncepty psaní a pravidla, která si předškolák o písmu konstruuje. Mne zajímalo, jak si s psanými úkoly poradí české děti, zda budou také uplatňovat podobná schémata, příp. v čem se bude jejich zápis lišit. Teoretická část práce je doplněna empirickým výzkumem. Setření probíhalo v mateřské škole, kde děti individuálně dostávaly písemné úkoly, které se pokoušely po svém vyřešit. Psaní doprovázel následný rozhovor nad hotovým produktem. Dětské výtvory jsem analyzovala a zařazovala k příslušným vývojovým fázím podle charakteru zadaného úkolu. Výsledky výzkumu by měly přispět především pedagogům - elementaristům, kteří by zjištěné závěry mohli zohlednit a využít v rámci výuky.
|
|
Písmo a jeho vývoj u předškolních dětí v pojetí E. Ferreiro
Holá, Andrea ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na písmo u předškolních dětí a jeho vývoj v kontextu teorie argentinské psycholožky E. Ferreiro a jejích spolupracovníků, která má své kořeny v Piagetově genetické epistemologii. E. Ferreiro sledovala a následně periodizovala dětské prekoncepty psaní a pravidla, která si předškolák o písmu konstruuje. Mne zajímalo, jak si s psanými úkoly poradí české děti, zda budou také uplatňovat podobná schémata, příp. v čem se bude jejich zápis lišit. Teoretická část práce je doplněna empirickým výzkumem. Setření probíhalo v mateřské škole, kde děti individuálně dostávaly písemné úkoly, které se pokoušely po svém vyřešit. Psaní doprovázel následný rozhovor nad hotovým produktem. Dětské výtvory jsem analyzovala a zařazovala k příslušným vývojovým fázím podle charakteru zadaného úkolu. Výsledky výzkumu by měly přispět především pedagogům - elementaristům, kteří by zjištěné závěry mohli zohlednit a využít v rámci výuky.
|
|
Využití marketingových nástrojů ve zvoleném subjektu
Holá, Andrea ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Fajčíková, Adéla (oponent)
Cílem práce je zhodnotit využití marketingových nástrojů v konkrétní organizaci a případně doporučit změny ve stávajících marketingových aktivitách. Objektem zkoumání je Centrum pobytových a terénních sociálních služeb Zbůch.
Teoretická část vznikla na základě prostudování odborné literatury a je zde podrobně popsána problematika marketingového řízení a jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Práce se dále zabývá odlišnostmi marketingu v neziskových organizacích a komerčních podnicích. Jsou popsány specifika marketingu vztahující
se k této oblasti a samotný význam marketingového řízení pro podniky, jejichž cílem není dosahování zisku.
Druhá část práce je věnována vlastnímu řešení. Popisuje konkrétní subjekt, reálné využití marketingového mixu a jeho zhodnocení. Zvoleným subjektem je nezisková organizace poskytující sociální služby. Marketingový mix se v tomto oboru liší
a je rozšířen o další nástroje, vztahující se k této oblasti. Základní 4P (Produkt, Cena, Místo, Propagace) jsou doplněny o nástroje Lidé, Fyzické prostředí a Partnerství. Podrobnosti o využití jednotlivých nástrojů jsou získány ze studie interních dokumentů
a veřejně dostupných informací.
V závěru práce jsou uvedeny výsledky vyplývající ze zjištění využití marketingového mixu ve zvoleném subjektu a z výsledků dotazníkového šetření spokojenosti uživatelů. Na jejich základě je vyvrácen předpoklad, že pokud budou analyzovány jednotlivé oblasti marketingového mixu, budou nalezeny nástroje, kterým není věnována dostatečná pozornost, a které se dají vzhledem k cílům podniku zdokonalit.
|