Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich potřeby při nástupu na ZŠ
Havrdová, Klára ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich potřebami při nástupu na základní školu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se věnuje tématu základní školy a jejích činitelů, které mají na adaptaci dítěte s OMJ vliv, vymezuje funkci školy a proces socializace. Zaměřuje se také na třídní kolektiv, dynamiku školní třídy, roli učitele a třídnická setkávání. Dále se zabývá vymezením pojmu dítě s odlišným mateřským jazykem a příslušné legislativě. V závěru teoretické části je popsán proces adaptace dítěte na základní školu a specifika týkající se adaptace dítěte s OMJ se zaměřením na jeho potřeby při nástupu do školy. V empirické části je realizován kvantitativní výzkum zaměřený na učitele 1. stupně základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, zda třídní učitelé 1. stupně pracují pravidelně s třídním kolektivem na podpoře a rozvoji dobrého klimatu třídy s aktivním zapojením dětí s OMJ a jsou k tomu dostatečně vybaveni potřebnými znalostmi a dovednostmi. Data jsou získána pomocí dotazníkového šetření mezi 15 učiteli z 6 různých škol. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že učitelé jsou si vědomi, jak důležité je pravidelně pracovat s třídním kolektivem na podpoře dobrého klimatu s aktivním zapojením dítěte s OMJ. Stejně tak důležitou...

Viz též: podobná jména autorů
1 Havrdová, Karolína
1 Havrdová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.