Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management v preprimárním vzdělávání: proměny a souvislosti
Houdková, Pavlína ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předškolní vzdělávání jakkoli není úplně doceněno, je velmi důležitou a hlavně neoddělitelnou součástí vzdělávacího systému. Kvalita pedagogicko-výchovné práce v mateřské škole se odrazí i v připravenosti dítěte na základní školu. Kvalitní mateřská škola s dobrým vzdělávacím programem je výsledkem úsilí všech pracovníků zařízení a management takovéto školy má na úspěšném výsledku nezanedbatelný podíl. Diplomová práce se zabývá specifiky řízení mateřské školy a přístupem ředitelů/ek k jednotlivým složkám managementu. Teoretická část se věnuje jednak vysvětlení a definování pojmů z oblasti managementu a také ukotvení a vývoji předškolního vzdělávání v celém vzdělávacím systému v České republice. V praktické části se diplomová práce věnuje hledání souvislostí mezi vzdělávacím programem mateřské školy a stylem jejího řízení. Cílem práce bylo zjistit, jaké skutečnosti mají vliv na styl řízení v mateřské škole, zda došlo v ke změnám v podmínkách řízení mateřských škol a jaké jsou souvislosti mezi kurikulem, klimatem a řízením MŠ. Pro naplnění cílů práce jsem použila kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu k výzkumu. Výzkum probíhal v základním výzkumném vzorku šesti mateřských škol s různými kurikuly. V základním vzorku jsem realizovala na základě vyplněných dotazníků rozhovory s ředitelkami...
Posouzení přínosu aktivizačních služeb vzdělávacích programů pro osoby vstupující na trh práce
HOUDKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá otázkami práce s nezaměstnanými, jejich postoji a dopady služeb, které jsou uchazečům o zaměstnání nabízeny. Teoretická část se věnuje vysvětlení a definování základních pojmů z oblasti nezaměstnanosti a politiky zaměstnanosti. Zabývá se zdravotně sociálními dopady nezaměstnanosti a situací nezaměstnaných Cílem práce bylo zjistit, zda aktivizace klientů za pomoci doplňkových služeb je přínosem a způsobuje kladné změny v postoji nezaměstnaných. Dále zmapovat jaké aktivizační doplňkové služby jsou z hlediska uchazečů o zaměstnání důležité, a které z těchto služeb jsou jim prostřednictvím úřadů práce nabízeny. K naplnění cílů práce jsem použila kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, tzv. smíšený výzkum. Ve výzkumné části jsem pracovala celkem se třemi skupinami respondentů. K dotazování v oblasti mapování služeb pro nezaměstnané to byla skupina uchazečů o zaměstnání. Pro zjištění přínosu aktivizačních služeb jsem použila výzkumnou skupinu a skupinu kontrolní. Ve výzkumné skupině byli účastníci vzdělávacích kurzů s aktivizačními službami. Kontrolní skupina byli uchazeči o zaměstnání, kteří se účastnili rekvalifikačních kurzů bez aktivizačních služeb. Dotazování probíhalo na počátku kurzu a na jeho konci. Odpovědi na otázky byly porovnávány uvnitř skupin i mezi nimi. Testováním formulovaných nulových hypotéz a porovnáním hodnot jsem zjistila, že motivace k hledání zaměstnání je u účastníků kurzů s aktivizačními službami větší než u kontrolní skupiny. Doplňkové aktivizační služby jsou tedy přínosem. Dotazování k mapování služeb pro nezaměstnané ukázalo nedostatečnou nabídku směrem od úřadů práce k nezaměstnaným. Uchazeči o zaměstnání deklarují zájem o tyto služby. Vzhledem ke zjištěným skutečnostem by do budoucna bylo přínosem standardně rozšířit vzdělávací kurzy i o motivační a seberozvojové aktivity. Úřady práce by měly cíleněji propagovat své služby. Standardně nabízet aktivity pro získání praktických dovedností potřebných k úspěšnému hledání zaměstnání.

Viz též: podobná jména autorů
3 HOUDKOVÁ, Petra
1 Houdková, Pavla
2 Houdková, Pavlína
3 Houdková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.