Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti zlepšení přístupu nedoslýchavých ke studiu na Univerzitě Karlově
Höferová, Marta ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Fenclová, Jana (oponent)
Práce se zabývá nedoslýchavými studenty UK a jejich potřebou zlepšit podmínky ke svému studiu tak, aby informační a komunikační bariéra způsobená jejich hendikepem byla v optimální míře minimalizována. UK na tuto skupinu studentů nezapomněla, protože zřídila Kancelář pro studenty se speciálními potřebami a mezi jinými postiženými studenty eviduje i studenty se sluchovým postižením. Nicméně služby určené sluchově postiženým jsou spíše pro neslyšící, ale ne nedoslýchavé, což pramení z neznalosti paradoxu, že potřeby nedoslýchavých a neslyšících mohou být i protichůdné. Celá práce se opírá o průzkum mezi nedoslýchavými studenty na UK, který ale sledoval všechny aspekty, na něž má jejich určitá ztráta sluchu dopad. Předně mapuje identitu nedoslýchavých s tím, jestli mají problém hendikep přiznat, z čehož všeobecně pramení většina nedorozumění ve styku se slyšícími. Dále pojednává o tom, jak oslovení studenti hodnotí komunikaci s přednášejícími, spolužáky, katedrou, studijním oddělením a personálem UK (počítačová služba, knihovníci, kuchařky, pokladní) a jejich znalost zásad dobré komunikace s nimi a ochotu spolupracovat na vytvoření optimálních podmínek. Průzkum dále sledoval, jaký je názor nedoslýchavých studentů na služby Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami a jaké služby od ní postrádají. Stranou...
Prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR
Höferová, Marta ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak je zajištěna prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR a jakou důležitost jí přikládají učitelé na ZŠ v Praze. V praktické části se práce věnuje poznatkům z kriminologie se zvláštním zaměřením na školní šikanu, koncepci Ministerstva práce a sociálních věcí k prevenci kriminality mládeže, její realizaci ve školních předmětech Občanská výchova a Člověk a jeho svět (srovnávací analýzou obsahu učebnic) a v přednáškách s besedou od policie a poskytovatelů programů primární prevence (srovnávací analýzou obsahu programů různých poskytovatelů) a uvádí příklady úspěšných programů prevence kriminality a šikany v zahraničí. V teoretické části se práce soustřeďuje na vyhodnocení kvantitativních dat z výzkumné sondy, jež zjišťovala, jakou míru důležitosti přikládají učitelé vybraných základních škol v Praze prevenci kriminality v rámci učiva a jak hodnotí její zajištění (tj. jaké se jim dostává metodické podpory v případě řešení situací s problémovými žáky). V závěru práce jsou navržena doporučení pro zvýšení efektivity prevence kriminality v rámci učiva na základních školách a návrhy na další výzkumy k této problematice.
Možnosti zlepšení přístupu nedoslýchavých ke studiu na Univerzitě Karlově
Höferová, Marta ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Fenclová, Jana (oponent)
Práce se zabývá nedoslýchavými studenty UK a jejich potřebou zlepšit podmínky ke svému studiu tak, aby informační a komunikační bariéra způsobená jejich hendikepem byla v optimální míře minimalizována. UK na tuto skupinu studentů nezapomněla, protože zřídila Kancelář pro studenty se speciálními potřebami a mezi jinými postiženými studenty eviduje i studenty se sluchovým postižením. Nicméně služby určené sluchově postiženým jsou spíše pro neslyšící, ale ne nedoslýchavé, což pramení z neznalosti paradoxu, že potřeby nedoslýchavých a neslyšících mohou být i protichůdné. Celá práce se opírá o průzkum mezi nedoslýchavými studenty na UK, který ale sledoval všechny aspekty, na něž má jejich určitá ztráta sluchu dopad. Předně mapuje identitu nedoslýchavých s tím, jestli mají problém hendikep přiznat, z čehož všeobecně pramení většina nedorozumění ve styku se slyšícími. Dále pojednává o tom, jak oslovení studenti hodnotí komunikaci s přednášejícími, spolužáky, katedrou, studijním oddělením a personálem UK (počítačová služba, knihovníci, kuchařky, pokladní) a jejich znalost zásad dobré komunikace s nimi a ochotu spolupracovat na vytvoření optimálních podmínek. Průzkum dále sledoval, jaký je názor nedoslýchavých studentů na služby Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami a jaké služby od ní postrádají. Stranou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.